"Z naší strany jsme na zimu a s ní přicházející příliv návštěvníků připraveni. Proběhlo doplnění materiálu k ošetření zraněných, kontrola vozového parku, doobsazení personálem jednotlivých středisek," říká Adolf Klepš, šéf Horské služby Krkonoše.
Pro lepší všeobecnou informovanost má Horská služba v Krkonoších nově a přehledněji zpracované webové stránky: www.horskasluzba.cz.
"Pro zájemce je ke stažení do mobilních telefonů aplikace, spuštěná v polovině prosince 2011. Nyní ji má staženou více než 10 000 majitelů chytrých telefonů. Prostřednictvím aplikace byla Horská služba aktivována cca 200×, z toho ve 20 případech se jednalo o ostré akce, přičemž v řadě z nich se podařilo zachránit život nebo zdraví návštěvníků hor. Jenom za prvních 14 dnů byla aplikace spuštěna 30 krát," dodal náčelník Adolf Klepš.
"Během letního období jsme ve skiareálech vytipovali lyžařsky nebezpečné úseky a místa u sjezdových tratí, které následně skiareály zabezpečily sítěmi a ochrannými polštáři. Spolupracujeme se Správou Krkonošského národního parku při průběžném vytipování nových úseků nebo přeložek zimních tyčově značených cest," poznamenal ještě první muž krkonošské horské služby.
Na prezentaci Horské služby před sezónou v Krkonoších bylo zůrazněno, že projekt S Jetíkem po českých horách průběžně podporuje cestovní ruch, dále zajišťuje prevenci úrazovosti na horách v letních i zimních podmínkách, návštěvníci se dozvídají, jakým způsobem se po horách bezpečně pohybovat, jak se na túry vybavit a jak postupovat v případě jakékoli nehody. Mimo to má za cíl přiblížit české hory rodinám s dětmi. Dle aktuálního vyhodnocení se to také 100% vydařilo.
V rámci projektu bylo vytištěno 150 000 turistických pasů v 7 jazykových mutacích a 90 % z nich je rozdáno mezi veřejností. S tím 400 000 mapek, 50 000 leporel, 24 000 časopisů v šesti vydáních, ve kterých byla cyklistická, lyžařská a turistická desatera s odkazem na aplikaci Horská služba, která byla v minulém roce vyhodnocena jako nejlepší aplikace v kategorii mobilní řešení 2013. V povědomí veřejnosti se také upevnilo centrální číslo Horské služby 1210. Projekt se podařilo uskutečnit díky partnerům a agentuře CzechTourism. Díky propagačním akcím Jetíka bylo aktivně proškoleno v celé ČR několik stovek dětí základních škol.
"Stejně jako každý rok doporučuji sjezdařům, běžkařům i zimním turistům, aby dbali na bezpečný pohyb na horách a byli k sobě vzájemně ohleduplní,“ apeluje Adolf Klepš.
(ps, Sportovnílisty.cz, Foto: Dáša Palatková)