Olympijská kolekce ve znamení úspor


Každé olympijské hry přinášejí nejen sportovní výkony, ale také pompézní představení nástupových oblečení jednotlivých výprav. Tyto kolekce bývají dílem předních světových módních návrhářů a symbolizují nejen národní hrdost, ale také kulturní a estetické cítění země. Letos však Český olympijský výbor překonal veškerá očekávání – ovšem zcela jiným způsobem, než by si předseda Jiří Kejval přál.

Český olympijský výbor se rozhodl jít cestou maximálních úspor a pověřil tvorbou nástupové kolekce pravděpodobně nejmladšího návrháře v historii, Jana Černého. Tento mladý génius se nechal inspirovat dílem Vladimíra Boudníka, zakladatele explozionalismu, směru, který slaví stoleté výročí od svého vzniku. A výsledek? Kolekce, která skutečně explodovala... ale spíše na sociálních sítích.

Není pochyb o tom, že české oblečení vzbudilo rozruch. Návrhář Jan Černý se rozhodl vzdát hold uměleckému směru, který vychází z bourání kulturních statků a přesvědčení, že umění přežije všechny katastrofy. Je ironií osudu, že tato filosofie byla aplikována i na českou nástupovou kolekci. Místo aby inspirovala a okouzlovala, stala se terčem vtipů a kritiky.


Vrchol celé aféry však přišel, když se na sociálních sítích začaly šířit fotografie oblečení z obchodu Reserved, které nápadně připomínalo českou olympijskou kolekci. Jak se ukázalo, Český olympijský výbor musel s pravdou ven: kvůli nemožnosti proplatit kolekci ze státních dotací hledali nejlevnější řešení a spolupráce se značkou Reserved se jevila jako nejvýhodnější. Ano, čtete správně. Národní pýcha, olympijské oblečení, byla zakoupena v běžném obchodním řetězci.

Zdá se, že český olympijský výbor si letos vzal za své heslo "rychle, výhodně, šetrně" a výsledkem je nástupová kolekce, která se stane legendou. Ovšem nikoli díky svému uměleckému přínosu, ale jako příklad toho, kam až může vést šetření nákladů. Jiří Kejval může být hrdý – na to, že česká výprava bude nezapomenutelná. Ať už se to týká sportovních výkonů, nebo nečekaně „inovativního" přístupu k módnímu designu.

Fousek a Šmicer kajícně: Náš fotbalový debakl jen tak nezapomeneme!

Velký comeback Romana Berbra


Šťovíček odchází z vedení Autoklubu

Fousek se třese


Říká se, že kuriózní neověřené informace, jaká je i ta, co jste si přečetli, vydavatelé novin dříve opatřovali latinskou zkratkou N.T. (Non testatum) – neověřeno. Fonetická podoba zkratky "enté"  se zvukově  podobá německému die Ente, česky tedy kachna. Nu a tak Kachna na neděli. 

(kp,sportovnilisty.cz,foto:mp)