Týden strávil nejlepší český motocyklový závodník loňského roku podle serveru BikeRacing.cz Ondřej Ježek při pilování formy před novou sezónou ve Španělsku. A parťákem v tvrdé přípravě mu nebyl nikdo menší než domácí hvězda Carlos Checa.
Mistr světa superbiků z roku 2011, vítěz dvou Grad Prix v MS silničních motocyklů a muž, který vystoupil 24krát na pódium ve světovém šampionátu, to je Carlos Checa.
„Carlos už nezávodí, odpočívá po náročné kariéře a doléčuje zranění kyčle z roku 2013,“ nastínil ještě ze Španělska setkání s Checou Ondřej Ježek, jehož sportovní kořeny vzešly z brněnského ÚAMK – AMK Královo pole. „Je to prostě ikona motocyklového sportu. Ve svých dvaačtyřiceti letech má energie a hlavně zkušeností na rozdávání. Je to fakt frajer a profík. Po sportovní i lidské stránce. Jsem šťastný, že jsem u něj mohl strávit skvělý týden. Předal mi hodně svých zkušeností a trénink samotný byl pro mě velkým přínosem před letošní sezónou, která pro mě bude velmi důležitá,“ myslel nedávno 26tiletý Ježek už na 12. dubna, kdy osmidílné mistrovství světa motocyklů třídy Superstock 1000 odstartuje v Aragonu.
Trialem, divočinou na enduru, dřinou v tělocvičně, kilometry na kole i letem v osobním letadle s čerstvým pilotem Checou, to je nepřeberné množství zážitků brněnského závodníka MS třídy Superstock 1000. "Carlos mě vzal do letadla po prvním tréninkovém dnu. Má pilotní průkaz teprve tři měsíce, což mi řekl až ve vzduchu. To byla trochu "sranda". Ale musím přiznat, že pilotuje velmi dobře. Má to v ruce, ostatně jako všechny ostatní stroje, na kterých jsem ho kdy viděl. Dokonce jsme tréninkově několikrát přistávali," pochlubil se Ondra.
"Jinak to byla divočina. Trénoval jsem s Carlosem a jeho trenérem Davidem Vilasecou, který je mimochodem bývalým koučem sedminásobného mistra světa v trialu JordihoTarrese. Dal mi skvělý základ pro jízdu na trialové motorce. Výborný trénink na stabilitu a koncentraci, což jsou důležité prvky i pro jízdu na silniční motorce," doplnil závodník z mateřského brněnského klubu ÚAMK – AMK Královo pole.
Největší mazec ale přišel při tréninku na enduru. "Byl to můj nejrychlejší offroad trénink v životě. Měl jsem pocit, že přeskakujeme paneláky. Ze začátku jsem klukům stačil, potom už to bylo horší. Je vidět, že na tom tady sedí pořád," smál se Ondra Ježek při vzpomínce na motokrosovou vložku.
Část přípravy strávil „brněnský blesk“ také v tělocvičně a na kole. "Denně jsme byli v zápřahu čtyři až šest hodin," vysvětlil český jezdec týmu TripleM by BarniRacing Ducati s tím, že se nikdo rozhodně neflákal.
Ježek se s Carlosem Checou seznámil v listopadu 2014 na mezinárodní výstavě v Miláně na stánku Ducati. Italské značce dělá „toreador“ Checa ambasadora. S týmovým šéfem Ondry Marcem Barnabóem má dobré vztahy, tak českému závodníkovi nabídl společný trénink.
První tři dny minulého týdne byly na pořadu testy na okruhu v Aragonu. „Jezdili jsme v prudkém dešti, za silného větru, v chladu i na suchu. Měl jsem sice na mokré dráze lehký pád na přední kolo, ale na motorce jsem se cítil komfortně. I do mokra se nám podařilo v Aragonu nastavit motorku lépe než vloni. Celkově jsem ale opravdu s přípravou spokojený a jsem moc rád, že se ke mně vrátil mechanik Michal Kněžínek. Je to pro mě důležitý člověk, spolupracujeme už od roku 2006,“ dodal Ondřej Ježek.
„Testy byly užitečné nejen pro mě, ale i pro tým jako celek, aby se dokázal sehrát. Přece jen je oproti loňsku výrazně obměněn personál mechaniků. Příští týden ještě proběhne test s novou elektronikou a poté už se budeme plně soustředit na první závod v Aragonu. Celý tým i já jsme velmi motivováni. Všichni chtějí uspět a dávají do své práce maximum,“ uzavřel hodnocení testů v Aragonu Ondra Ježek. V sezóně 2015 hodlá útočit každý závod na bednu a co nejvýše by rád skončil i v celkové klasifikaci MS.