Jak říkám ...
"Cíle jsou nejvyšší, chceme vyhrát. První i druhý rok to bylo dobře rozjeté, ale nakonec to nedopadlo ideálně. Z předešlých ročníků jsme se poučili a pevně věřím, že to dopadne," řekl Ondřej Klymčiw.
Organizátoři slavné rallye zařadili kategorii Klasik, jež je vypsaná pro historické vozy, do závodu poprvé v roce 2021. Ondřej Klymčiw byl tehdy u premiéry, a přestože pořádně nevěděl, do čeho jde, skončil devatenáctý. Letos si polepšil a skončil čtrnáctý.
Jak říkám ...
Závodníci v kategorii Klasik totiž neabsolvují shodnou trať jako ostatní účastníci rallye. Oni totiž jezdí v méně náročných terénech. Musejí dodržovat stanovené rychlosti a kontrolní body projíždět v daný čas.
Ondřej Klymčiw bude v ročníku 2023 Dakaru opět závodit s památným vozem Škoda 130 LR, který, jak mohl, opět vylepšil.
Jak říkám ...
"Snažíme se vylepšit vše, co jde. Například jsme upravili elektroinstalaci, vodní pumpu nebo převodovku. Spíše to, co je nového nebo jiného není vidět, ale věřte nám, že vše ladíme, vycházíme ze zkušeností z minulých let. Abychom nezačínali zase od nuly," vysvětlil novinářům jezdec z Řečan nad Labem.
Tým se snažil zapracovat i na životnosti techniky. Dakar 2023 totiž bude o dvě etapy delší.
Jak říkám ...
"Takže nás čekají dva dny pekla navíc pro auto. Pracujeme na co největší výdrži techniky, aby auto nevydrželo deset, ale patnáct tisíc kilometrů," řekl Klymčiw, jehož dakarským nejlepším umístěním mezi motocyklisty je 12. místo z roku 2017.
Při třetím startu s osobním vozem vyměnil Klymčiw třetího navigátora. Petr Vlček se na Dakar vrací jako motocyklista a Tomáš Böhm má zdravotní problémy s plotýnkami a tak nově bude navigovat Američan Bill Conger, který v jeho týmu v minulosti závodil na motocyklu.
"Dakar již absolvoval i jako navigátor. Hlavně je ale soutěživý a chce také vyhrát. To je nejdůležitější.
Ještě budeme spolu deset dní trénovat a snažit se vše vyladit. Chceme do závodu nastoupit rozjetí," dodal Klymčiw.
(Petr Skála pro SportovniListy.cz, foto: Petr Skála)