Diváci v pořadí osmého ročníku soutěže veteránů a youngtimerů Hamburg-Berlin-Klassik letos obdivují pětici zajímavých vozů ŠKODA a to od elegantního roadsteru ŠKODA 1101 Tudor z roku 1948 až po youngtimer ŠKODA Rapid S 135 z 80. let.
Osmý ročník jízdy Hamburg-Berlin-Klassik totiž ve dnech 27. - 29. srpna 2015 vede po krásné trase v okolí Berlína, pohoří Harz, Wolfsburgu a Hamburku. Jeden z nejatraktivnějších závodů pro historické vozy a youngtimery je pojat jako jízda na přesnost, ve speciálních měřených úsecích tak rozhodují setiny vteřiny. Na start v Berlíně se ve čtvrtek postavilo na 180 posádek, po třech dnech, šesti etapách, mnoha speciálních rychlostních zkouškách a 730 kilometrech je v sobotu 29. srpna 2015 odpoledne čeká cíl v přístavní čtvrti Hamburku.
"Letos se této nádherné rally účastníme již pošesté," řekl Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea a doplňuje: "Vzhledem ke své atraktivitě patří Hamburg-Berlin-Klassik mezi vrcholy naší závodní sezóny. Divákům ukážeme zajímavé vozy z poválečné historie značky ŠKODA, a to od roku 1948 až po 80. léta."
Žlutý roadster ŠKODA 1101z roku 1948 je nejstarším vozem týmu ŠKODA Classic na této rally. Elegantní vůz je výrazným reprezentantem poválečné produkce mladoboleslavské automobilky, vžilo se pro něj označení Tudor. S motorem o objemu 1,1 litru a výkonem 32 koní dokáže jet rychlostí až 100 km/h a na veteránských závodech jej zdobí konstrukční robustnost a provozní spolehlivost.
O deset let mladší je ŠKODA 440 Spartak z roku 1958, jejíž motor 1089 cm3 dosahuje výkonu 40 koní. V dlouhých etapách se cítí jako ryba ve vodě ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1967, která byla ze sériového vozu upravena pro dálkové jízdy včetně tak náročných, jako například Panama-Aljaška či Londýn-Mexiko. Sportovní sedadla, ochranný rám, upravený motor, který dosahuje zvýšeného výkonu 90 koní, hutný zvuk, tripmaster pro přesné měření vzdálenosti – to jsou jen některé speciality, jimiž tento automobil potěší posádku a zaujme diváky podél trati.
Zaručeným strojem na emoce je ŠKODA 130 RS z roku 1976, jejíž přirozené charizma umocňuje během Hamburg-Berlin-Klassik fakt, že za jejím volantem sedí mimořádně populární sedminásobný německý šampion v automobilových soutěžích Matthias Kahle. Model 130 RS v roce 1981 získal evropský okruhový titul a vítězství ve své třídě na Rallye Monte Carlo v roce 1977 - a je tak perfektním příkladem 114 let působení mladoboleslavské značky na poli motoristického sportu. Kategorii mladších vozů, tzv. youngtimerů, zastupuje ŠKODA Rapid S 135 vyrobená v osmdesátých letech minulého století. Elegantní kupé, které postupně začínají objevovat i sběratelé, je poháněno motorem 1,3 litru s výkonem 43 kW (58 k).
Rally Hamburg-Berlin-Klassik odstarovala už ve čtvrtek 27. srpna u Olympijského stadionu v Berlíně, v sobotu 29. srpna 2015 přivede itinerář týmy do cíle v Hamburgu. V soutěži rozhoduje přesnost a spolehlivost, roli tak nehraje nejvyšší dosažená rychlost. Účastnit se mohou historické vozy a youngtimery, vyrobené do roku 1995.
ŠKODA AUTO aktivní účastí na závodech klasických vozů připomíná divákům a veřejnosti 120. výročí svého založení. Mladoboleslavská společnost je jednou z nejstarších dodnes vyrábějících automobilek na světě. Kořeny společnosti sahají až do roku 1895 - před 120 lety založili strojní zámečník Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol. Produkci automobilů zahájili v roce 1905, když představili první model Voiturette A. Původní malý podnik se do dnešních dní rozvinul v celosvětově úspěšného velkosériového výrobce se sedmi modelovými řadami a 36 modelovými variantami. Více než 17 milionů automobilů, vyrobených od roku 1905, je důkazem síly značky ŠKODA.
Osmý ročník jízdy Hamburg-Berlin-Klassik totiž ve dnech 27. - 29. srpna 2015 vede po krásné trase v okolí Berlína, pohoří Harz, Wolfsburgu a Hamburku. Jeden z nejatraktivnějších závodů pro historické vozy a youngtimery je pojat jako jízda na přesnost, ve speciálních měřených úsecích tak rozhodují setiny vteřiny. Na start v Berlíně se ve čtvrtek postavilo na 180 posádek, po třech dnech, šesti etapách, mnoha speciálních rychlostních zkouškách a 730 kilometrech je v sobotu 29. srpna 2015 odpoledne čeká cíl v přístavní čtvrti Hamburku.
"Letos se této nádherné rally účastníme již pošesté," řekl Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea a doplňuje: "Vzhledem ke své atraktivitě patří Hamburg-Berlin-Klassik mezi vrcholy naší závodní sezóny. Divákům ukážeme zajímavé vozy z poválečné historie značky ŠKODA, a to od roku 1948 až po 80. léta."
Žlutý roadster ŠKODA 1101z roku 1948 je nejstarším vozem týmu ŠKODA Classic na této rally. Elegantní vůz je výrazným reprezentantem poválečné produkce mladoboleslavské automobilky, vžilo se pro něj označení Tudor. S motorem o objemu 1,1 litru a výkonem 32 koní dokáže jet rychlostí až 100 km/h a na veteránských závodech jej zdobí konstrukční robustnost a provozní spolehlivost.
O deset let mladší je ŠKODA 440 Spartak z roku 1958, jejíž motor 1089 cm3 dosahuje výkonu 40 koní. V dlouhých etapách se cítí jako ryba ve vodě ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1967, která byla ze sériového vozu upravena pro dálkové jízdy včetně tak náročných, jako například Panama-Aljaška či Londýn-Mexiko. Sportovní sedadla, ochranný rám, upravený motor, který dosahuje zvýšeného výkonu 90 koní, hutný zvuk, tripmaster pro přesné měření vzdálenosti – to jsou jen některé speciality, jimiž tento automobil potěší posádku a zaujme diváky podél trati.
Zaručeným strojem na emoce je ŠKODA 130 RS z roku 1976, jejíž přirozené charizma umocňuje během Hamburg-Berlin-Klassik fakt, že za jejím volantem sedí mimořádně populární sedminásobný německý šampion v automobilových soutěžích Matthias Kahle. Model 130 RS v roce 1981 získal evropský okruhový titul a vítězství ve své třídě na Rallye Monte Carlo v roce 1977 - a je tak perfektním příkladem 114 let působení mladoboleslavské značky na poli motoristického sportu. Kategorii mladších vozů, tzv. youngtimerů, zastupuje ŠKODA Rapid S 135 vyrobená v osmdesátých letech minulého století. Elegantní kupé, které postupně začínají objevovat i sběratelé, je poháněno motorem 1,3 litru s výkonem 43 kW (58 k).
Rally Hamburg-Berlin-Klassik odstarovala už ve čtvrtek 27. srpna u Olympijského stadionu v Berlíně, v sobotu 29. srpna 2015 přivede itinerář týmy do cíle v Hamburgu. V soutěži rozhoduje přesnost a spolehlivost, roli tak nehraje nejvyšší dosažená rychlost. Účastnit se mohou historické vozy a youngtimery, vyrobené do roku 1995.
ŠKODA AUTO aktivní účastí na závodech klasických vozů připomíná divákům a veřejnosti 120. výročí svého založení. Mladoboleslavská společnost je jednou z nejstarších dodnes vyrábějících automobilek na světě. Kořeny společnosti sahají až do roku 1895 - před 120 lety založili strojní zámečník Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol. Produkci automobilů zahájili v roce 1905, když představili první model Voiturette A. Původní malý podnik se do dnešních dní rozvinul v celosvětově úspěšného velkosériového výrobce se sedmi modelovými řadami a 36 modelovými variantami. Více než 17 milionů automobilů, vyrobených od roku 1905, je důkazem síly značky ŠKODA.
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Škoda Auto)