Portugalský fotbal mužů i žen doznal nedávno změn. Sportovní značka PUMA totiž poprvé v historii pro všechny fotbalové portugalské národní týmy připravila z gruntu nové soupravy dresů. V nabídce se ocitly domácí a venkovní dresy pro mužský i ženský tým. A návrháři značky proslulé logem ve tvaru obrysu kočkovité šelmy si dali záležet, aby Portugalci a Portugalky na hřišti byli vidět. Každý z těchto dresů má totiž svůj unikátní design, který vzdává hold národnímu znaku Quinas a současně oslavuje bohaté dědictví portugalského fotbalu. Dresy však ukazují i cestu nové generaci, která má za úkol psát další slavné kapitoly portugalské historie. Protože nejlepší způsob, jak vzdát poctu hrdinům z minulosti, není jen mluvit o historii, ale vytvořit něco, o čem historie bude moci mluvit.
V Portugalsku se říká „por amor à camisola“ – tedy „pro lásku k dresu“. Znamená to dělat věci z vášně, oddanosti a z lásky k týmu. Tyto emoce podle návrhářů právě zachycuje nový domácí dres, který má u mužského týmu klasický červený základ s detaily ve zlaté a zelené barvě a je doplněn kulatým límečkem
Ženská verze dresu reprezentace země ležící na Pyrenejském poloostrově nabízí červený základ s detaily v zelené, mátové a černé barvě a vlastním kulatým límečkem.
Oba dresy navíc obsahují opakující se grafiku znaku Quinas z portugalského státního znaku.
Portugalsko žije fotbalem – vždy tomu tak bylo a bude. Nový venkovní dres přetváří symbol Quinas futuristickým způsobem a odvážně kombinuje barvy a grafiku, které propojují umění, technologie a fotbal v moderním Portugalsku.
Mužská verze dresu má bílý základ s červenými a zelenými grafickými prvky a černým kulatým límečkem. Ženská verze s mátovým základem kombinuje černé, červené a zelené detaily.
Jak říkáme ...
„Tato kolekce představuje začátek vzrušující nové éry pro Portugalskou fotbalovou federaci (FPF) a společnost PUMA. Nové dresy oslavují bohaté fotbalové dědictví Portugalska a jeho symboly, ztělesňují vášeň, kreativitu a dokonalost, které nás definují jako jeden z top fotbalových týmů světa. Dresy jsou navrženy tak, aby inspirovaly a zároveň propojily historii s budoucností, představují poctu naší minulosti i slib do budoucnosti,“ řekl Nuno Moura, marketingový a obchodní ředitel FPF.