V pátek a v sobotu 7. – 8. září 2018 se konal devátý ročník setinové rallye klasických a sportovních automobilů South Bohemia Classic, kterou pořádal ČK motorsport s.r.o. a ÚAMK South Bohemia Rally Club.
Závod byl rozdělen do dvou etap. První etapa čekala závodníky v pátek 7. září 2018, kdy odstartovali od Grandhotelu Zvon na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích v 17:15 a čekala na ně připravená trať v délce 131 km vedoucí přes Holašovice, Český Krumlov a zakončena byla v Dolní Vltavici u Hotelu Resort RELAX ve večerních hodinách. Tam byl start i cíl druhé etapy, jež pokračovala v sobotu 9. září 2018 dalšími 279 km a zavítala také za hranice k našim rakouským sousedům. Trasa vedla přes Baronův most, Borovany, Kaplici, Dolní Dvořiště a zakončena byla opět v Dolní Vltavici. Navíc v rámci letošního ročníku přichystali organizátoři premiérovou Grand Prix Kaplice. Zázemí, start a cíl Velké ceny byly na kaplickém náměstí a v centru města se jela dvě kola závodu.
Kategorie závodních automobilů byly rozděleny do tří skupin. V kategorii Club mohly závodit klasická vozidla do roku výroby 1945 včetně. Druhou kategorií klasických vozidel byla kategorie Classic, kde byly k vidění vozy vyrobené v letech 1946 až 1986 včetně. Poslední kategorií byla kategorie Exclusive pro sportovní vozidla vyrobená v letech 1987 až 2018 včetně. Na start se postavilo celkem 141 posádek z jedenácti zemí světa v automobilech, které jsou považovány za motoristické klenoty dob dávno minulých. K vidění byly známější i méně známé značky vozidel například Jaguar, MG, Mercedes-Benz, Cadillac, Austin Healey, Ferrari, Chevrolet, Porsche, Škoda, Rover nebo Triumph.
Principem hodnocení závodu bylo dodržování stanoveného rychlostního průměru při průjezdu trasou dle šipkového itineráře a absolvování vložených testů přesnosti s měřením odchylky od daného času s přesností 0,01 sekundy. Soutěž se konala za běžného silničního provozu při dodržování všech pravidel platných v České republice a Rakousku.
Nejpočetněji zastoupené bylo startovní pole kategorie Classic, na jejíž start se postavilo celkem 110 historických vozidel. V tomto početném poli závodníků se podařilo zvítězit Jiřímu a Renatě Vítkovým s automobilem MGA ročník výroby 1958, se kterým získali 547 bodů. V kategorii Exclusive se na start postavilo 24 závodníků, přičemž závod ovládli Jaroslav Šimek junior a senior s vozem BMW 316i TC Baur 2 (rok výroby 1990), ti nasbírali celkem 361 bodů. Kategorie Club měla pouze jednoho veterána, a to vůz Rover 16 saloon z roku 1938 s rakouskou posádkou Andreas a Jutta Oberweger. První ročník Grand Prix Kaplice ovládl Pavel Goldfinger s Karlem Machem jun. a s vozem Škoda Felicia z roku 1961, kteří 700m trať ve městě projeli v přesně stanoveném čase 1:51,00.
Závod byl rozdělen do dvou etap. První etapa čekala závodníky v pátek 7. září 2018, kdy odstartovali od Grandhotelu Zvon na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích v 17:15 a čekala na ně připravená trať v délce 131 km vedoucí přes Holašovice, Český Krumlov a zakončena byla v Dolní Vltavici u Hotelu Resort RELAX ve večerních hodinách. Tam byl start i cíl druhé etapy, jež pokračovala v sobotu 9. září 2018 dalšími 279 km a zavítala také za hranice k našim rakouským sousedům. Trasa vedla přes Baronův most, Borovany, Kaplici, Dolní Dvořiště a zakončena byla opět v Dolní Vltavici. Navíc v rámci letošního ročníku přichystali organizátoři premiérovou Grand Prix Kaplice. Zázemí, start a cíl Velké ceny byly na kaplickém náměstí a v centru města se jela dvě kola závodu.
Kategorie závodních automobilů byly rozděleny do tří skupin. V kategorii Club mohly závodit klasická vozidla do roku výroby 1945 včetně. Druhou kategorií klasických vozidel byla kategorie Classic, kde byly k vidění vozy vyrobené v letech 1946 až 1986 včetně. Poslední kategorií byla kategorie Exclusive pro sportovní vozidla vyrobená v letech 1987 až 2018 včetně. Na start se postavilo celkem 141 posádek z jedenácti zemí světa v automobilech, které jsou považovány za motoristické klenoty dob dávno minulých. K vidění byly známější i méně známé značky vozidel například Jaguar, MG, Mercedes-Benz, Cadillac, Austin Healey, Ferrari, Chevrolet, Porsche, Škoda, Rover nebo Triumph.
Principem hodnocení závodu bylo dodržování stanoveného rychlostního průměru při průjezdu trasou dle šipkového itineráře a absolvování vložených testů přesnosti s měřením odchylky od daného času s přesností 0,01 sekundy. Soutěž se konala za běžného silničního provozu při dodržování všech pravidel platných v České republice a Rakousku.
Nejpočetněji zastoupené bylo startovní pole kategorie Classic, na jejíž start se postavilo celkem 110 historických vozidel. V tomto početném poli závodníků se podařilo zvítězit Jiřímu a Renatě Vítkovým s automobilem MGA ročník výroby 1958, se kterým získali 547 bodů. V kategorii Exclusive se na start postavilo 24 závodníků, přičemž závod ovládli Jaroslav Šimek junior a senior s vozem BMW 316i TC Baur 2 (rok výroby 1990), ti nasbírali celkem 361 bodů. Kategorie Club měla pouze jednoho veterána, a to vůz Rover 16 saloon z roku 1938 s rakouskou posádkou Andreas a Jutta Oberweger. První ročník Grand Prix Kaplice ovládl Pavel Goldfinger s Karlem Machem jun. a s vozem Škoda Felicia z roku 1961, kteří 700m trať ve městě projeli v přesně stanoveném čase 1:51,00.
(lt, Sdružení sportovních svazů, SportovníListy.cz, foto: Facebook South Bohemia Classic)