České hory počtem návštěvníků dokonce překonaly rekord z loňského horkého léta. Teď už se horská střediska chystají pečlivě na zimu a znovu investovala do svého rozvoje částky v řádech stovek miliónů korun. Na úspěchy z minulých let navazuje i společný projekt Czech Skipass.
Letní sezóna 2016 byla opět rekordní
"I když bylo letošní léto deštivější, a hlavní sezóna tím pádem o zhruba 10 dní kratší než ta předešlá, většina horských středisek se může pochlubit buď vyrovnáním loňské skvělé návštěvnosti, nebo dokonce nárůstem počtu hostů,“ zhodnotil léto ředitel Asociace horských středisek ČR Libor Knot.
Nárůst se pohyboval ve výši zhruba 10 %, ale na některých místech – například na Dolní Moravě nebo v Rokytnici nad Jizerou – šlo až o desítky procent. Horským střediskům se vyplatily investice do doprovodných aktivit. Kromě dopravy lanovými drahami mohou turisté v českých horách už zcela běžně využívat sjezdy na kolech, terénní koloběžky i tříkolky, půjčovny kol včetně těch elektrických, naučné stezky nebo moderní dětská hřiště.
Investice před zimou mířily hlavně do zasněžování
V minulé sezóně 2015/16 byly postaveny čtyři nové lanové dráhy a investice dosáhly rekordní 1 miliardy korun. Letos žádná lanovka nepřibude, ale i tak investice dosahují přes 500 milionů korun. Potvrzuje se neustávající zájem jednotlivých majitelů středisek a podnikatelů, kteří v nich působí, své resorty dále zvelebovat a zatraktivňovat pro návštěvníky.
Mezi nejvýznamnější investice ve většině areálů patřilo rozšiřování a modernizace zasněžovacích systémů. „
"Nejen možnost uměle zasněžovat, ale i schopnost zasněžovat intenzivně a v krátké době vyrobit dostatek sněhu je základním předpokladem úspěchu," vysvětlil Knot. Řada provozovatelů věnovala pozornost sjezdovým tratím – zejména jejich rozšiřování a také zkvalitnění a doplnění strojového parku pro úpravu sjezdovek. Další oblastí, do které směřovaly investice nejvíce, bylo vylepšení zázemí umocňujícího zážitky z pobytu na horách. Jedná se zejména o zkvalitňování snowparků pro výuky dětí, nákupy pohyblivých koberců, vybavení lyžařských školek nebo budování prostor pro hlídání dětí. Velká pozornosti se těšilo vylepšení gastronomických služeb, půjčoven vybavení, servisů a dalších zařízení. „Novinky se netýkají jen lyžařů. Například ti, kteří se vydají do Malé Úpy, mohou letos nově vyrazit na návštěvu pivovaru Trautenberk,“ říká Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek.
Také letos bude do českých hor lákat návštěvníky reklamní kampaň, kterou připravila agentura CzechTourism. "Asociace horských středisek je pro nás významným partnerem. České hory považujeme za důležitou destinaci cestovního ruchu, do které stojí za to investovat," uvedl Aleš Pangrác, ředitel Odboru regionální partnerství a vztahy B2B agentury Czech Tourism.
Ceny skipasů se letos většinou nemění
I přes pokračující investice je pro návštěvníky hor dobrou zprávou, že v téměř všech skiareálech v letošní sezóně zůstanou stejné ceny jako vloni. U skupiny 35 největších skiareálů v ČR, které představují většinu trhu a tedy i vyšší cenovou hladinu jízdného, je průměrná cena jednodenního skipasu v hlavní sezóně ve výši 570 Kč pro dospělého a 400 Kč pro dítě. To je oproti loňsku téměř zanedbatelné navýšení zhruba o dvě procenta. Zákazník navíc dostane množství doplňkových služeb zdarma – ať už jde o parkování nebo třeba vstup na dětská hřiště. Menší skiareály většinou nemění ceny vůbec, takže za celou ČR jde o zvýšení cen v řádu do 1 %.
Zajímavé může být srovnání se zahraničím – například pět středisek v Rakousku, které velikostně odpovídají těm větším českým (od 10 do 20 km sjezdovek), nabízí denní skipas v průměru za 1.060 Kč. To znamená, že zhruba dvakrát dráž než v ČR.
Po Česku opět s Czech Skipassem
I v nadcházející sezóně bude pokračovat úspěšný projekt Czech Skipass – lyžařská celosezónní permanentka, která umožňuje lyžovat ve 23 velkých střediscích po celé České republice. Czech Skipass lyžařům pro tuto sezónu nabídne celkem 190 km sjezdových tratí, 34 lanovek a 141 vleků, aniž by museli do pokladen jednotlivých areálů. Veškerá odbavovací technologie je kompatibilní. "V loňské zimní sezóně se prodej CzechSkipassů i přes nepříznivé počasí na úvod sezóny více než zdvojnásobil. Je vidět, že tento produkt si získává své místo na trhu, takže očekáváme i letos zvýšený zájem", řekl Libor Knot jménem AHS ČR, která celý projekt administruje.
Více informací na www.czechskipass.cz
Aktuální informace ze skiareálů
Horská střediska jsou připravena návštěvníkům i médiím přinášet čerstvé zprávy prostřednictvím denně aktualizovaných informačních systémů společnosti SITOUR, které bude AHS ČR následně dále zpracovávat do souhrnných zpráv. Pro zimní sezónu 2016/2017 budou k dispozici informace z denně aktualizovaného zpravodajství na www.holidayinfo.cz. Na programu ČT Sport poběží tradiční televizní „Panorama“ doplněné textovými informacemi z lyžařských areálů. Potřebné aktuální informace lze získat také prostřednictvím mobilní aplikace Iski Czech.
O zasílání bezplatného denně aktualizovaného emailového zpravodajství z českých lyžařských resortů lze požádat na adrese info@sitour.cz.
O možnostech vyžití na českých horách bude informovat také tradiční server kudyznudy.cz a web ceskozemepribehu.cz agentury CzechTourism.
Letní sezóna 2016 byla opět rekordní
"I když bylo letošní léto deštivější, a hlavní sezóna tím pádem o zhruba 10 dní kratší než ta předešlá, většina horských středisek se může pochlubit buď vyrovnáním loňské skvělé návštěvnosti, nebo dokonce nárůstem počtu hostů,“ zhodnotil léto ředitel Asociace horských středisek ČR Libor Knot.
Nárůst se pohyboval ve výši zhruba 10 %, ale na některých místech – například na Dolní Moravě nebo v Rokytnici nad Jizerou – šlo až o desítky procent. Horským střediskům se vyplatily investice do doprovodných aktivit. Kromě dopravy lanovými drahami mohou turisté v českých horách už zcela běžně využívat sjezdy na kolech, terénní koloběžky i tříkolky, půjčovny kol včetně těch elektrických, naučné stezky nebo moderní dětská hřiště.
Investice před zimou mířily hlavně do zasněžování
V minulé sezóně 2015/16 byly postaveny čtyři nové lanové dráhy a investice dosáhly rekordní 1 miliardy korun. Letos žádná lanovka nepřibude, ale i tak investice dosahují přes 500 milionů korun. Potvrzuje se neustávající zájem jednotlivých majitelů středisek a podnikatelů, kteří v nich působí, své resorty dále zvelebovat a zatraktivňovat pro návštěvníky.
Mezi nejvýznamnější investice ve většině areálů patřilo rozšiřování a modernizace zasněžovacích systémů. „
"Nejen možnost uměle zasněžovat, ale i schopnost zasněžovat intenzivně a v krátké době vyrobit dostatek sněhu je základním předpokladem úspěchu," vysvětlil Knot. Řada provozovatelů věnovala pozornost sjezdovým tratím – zejména jejich rozšiřování a také zkvalitnění a doplnění strojového parku pro úpravu sjezdovek. Další oblastí, do které směřovaly investice nejvíce, bylo vylepšení zázemí umocňujícího zážitky z pobytu na horách. Jedná se zejména o zkvalitňování snowparků pro výuky dětí, nákupy pohyblivých koberců, vybavení lyžařských školek nebo budování prostor pro hlídání dětí. Velká pozornosti se těšilo vylepšení gastronomických služeb, půjčoven vybavení, servisů a dalších zařízení. „Novinky se netýkají jen lyžařů. Například ti, kteří se vydají do Malé Úpy, mohou letos nově vyrazit na návštěvu pivovaru Trautenberk,“ říká Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek.
Také letos bude do českých hor lákat návštěvníky reklamní kampaň, kterou připravila agentura CzechTourism. "Asociace horských středisek je pro nás významným partnerem. České hory považujeme za důležitou destinaci cestovního ruchu, do které stojí za to investovat," uvedl Aleš Pangrác, ředitel Odboru regionální partnerství a vztahy B2B agentury Czech Tourism.
Ceny skipasů se letos většinou nemění
I přes pokračující investice je pro návštěvníky hor dobrou zprávou, že v téměř všech skiareálech v letošní sezóně zůstanou stejné ceny jako vloni. U skupiny 35 největších skiareálů v ČR, které představují většinu trhu a tedy i vyšší cenovou hladinu jízdného, je průměrná cena jednodenního skipasu v hlavní sezóně ve výši 570 Kč pro dospělého a 400 Kč pro dítě. To je oproti loňsku téměř zanedbatelné navýšení zhruba o dvě procenta. Zákazník navíc dostane množství doplňkových služeb zdarma – ať už jde o parkování nebo třeba vstup na dětská hřiště. Menší skiareály většinou nemění ceny vůbec, takže za celou ČR jde o zvýšení cen v řádu do 1 %.
Zajímavé může být srovnání se zahraničím – například pět středisek v Rakousku, které velikostně odpovídají těm větším českým (od 10 do 20 km sjezdovek), nabízí denní skipas v průměru za 1.060 Kč. To znamená, že zhruba dvakrát dráž než v ČR.
Po Česku opět s Czech Skipassem
I v nadcházející sezóně bude pokračovat úspěšný projekt Czech Skipass – lyžařská celosezónní permanentka, která umožňuje lyžovat ve 23 velkých střediscích po celé České republice. Czech Skipass lyžařům pro tuto sezónu nabídne celkem 190 km sjezdových tratí, 34 lanovek a 141 vleků, aniž by museli do pokladen jednotlivých areálů. Veškerá odbavovací technologie je kompatibilní. "V loňské zimní sezóně se prodej CzechSkipassů i přes nepříznivé počasí na úvod sezóny více než zdvojnásobil. Je vidět, že tento produkt si získává své místo na trhu, takže očekáváme i letos zvýšený zájem", řekl Libor Knot jménem AHS ČR, která celý projekt administruje.
Více informací na www.czechskipass.cz
Aktuální informace ze skiareálů
Horská střediska jsou připravena návštěvníkům i médiím přinášet čerstvé zprávy prostřednictvím denně aktualizovaných informačních systémů společnosti SITOUR, které bude AHS ČR následně dále zpracovávat do souhrnných zpráv. Pro zimní sezónu 2016/2017 budou k dispozici informace z denně aktualizovaného zpravodajství na www.holidayinfo.cz. Na programu ČT Sport poběží tradiční televizní „Panorama“ doplněné textovými informacemi z lyžařských areálů. Potřebné aktuální informace lze získat také prostřednictvím mobilní aplikace Iski Czech.
O zasílání bezplatného denně aktualizovaného emailového zpravodajství z českých lyžařských resortů lze požádat na adrese info@sitour.cz.
O možnostech vyžití na českých horách bude informovat také tradiční server kudyznudy.cz a web ceskozemepribehu.cz agentury CzechTourism.
(ps podle zprávy AHS ČR, SportovníListy.cz, foto: Petr Skála)