Kdo by si pomyslel, že mistrovství světa v hokeji skončí v Brně? No, možná ne přímo na ledě, ale minimálně na billboardech. A kdo by tušil, že jednou z největších "cen" pro naše zlaté hokejisty bude... reklamní plocha na Velké ceně Brna. Vítejte v české realitě!
Všechno to začalo celkem nevinně. Brankářská dvojka Petr Mrázek v rozhovoru pro Deník Sport prohodil pár slov o prémiích za hokejové zlato. To, co následovalo, by si snad nevymysleli ani scénáristé české komedie. Předseda hokejového svazu, známý svým furiantstvím, Alois Hadamczik, totiž během propadu na přípravném turnaji vlétl do šatny jako rozzuřený lev a slíbil hráčům tučnou odměnu. Bylo to v návalu emocí, snad doufal, že se zázračně objeví nějaký sponzor, který všechno zacvaká. Realita však byla jiná – až došlo na placení, začal klasický český folklór: trapné přešlapování, vyjednávání a hlavně hledání, kdo ty slíbené peníze vlastně dostane.
Zatímco se naši hokejisté na ledě honili za pukem, v zákulisí se začalo honit za penězi. Mistrovství totiž, kupodivu, skončilo v obrovském ekonomickém plusu. Svaz obdržel dotaci od státu, vláda byla nadšená a žádné vrácení peněz nebylo na pořadu dne. Teď byste si mohli myslet, že se Hadamczik zachová jako správný vůdce a část z těchto "volných prostředků" rozdělí mezi hráče. Jenže kdepak!
Místo toho, aby se prémie dostaly k těm, kteří si je opravdu zaslouží, tedy k hráčům, rozhodl se svaz "investovat" 60 milionů do nákupu reklamních ploch na Velké ceně Brna. To přece dává smysl, ne? Co jiného by mělo spojit fanouška hokeje s motosportem než nablýskané billboardy vedle závodní dráhy? A kdyby vám to stále nedocházelo, dovolte, abychom vás osvítili: tohle není o sportu, tohle je o velkém politickém divadle.
Hadamczik původně chtěl zveřejnit, kdo všechno dostal vstupenky na mistrovství, snad aby zachránil tvář, ale rychle si uvědomil, že by tím podrazil všechny, nejen ty nahoře. Nakonec si spočítal, že ztráta 60 milionů na reklamní plochy je stále výhodnější než vracení dotace, kterou nevím jak vyúčtovat. A třešnička na dortu? Jako odměnu bude moci Hadamczik odstartovat jeden ze závodů Velké ceny Brna. To je ta pravá výhra!
Takže sečteno a podtrženo: hokejisté si možná neodnesli slíbené prémie, ale Brno se může těšit na krásné billboardy a Hadamczik na svůj velký moment na startovní dráze. A fanoušci? No, ti si budou muset počkat, až se tenhle reklamní zlatý sen splní.
Vítejte v zemi, kde sportovní úspěch voní spálenou gumou a zlaté medaile se mění v reklamní plochy.
Sparta Praha vyřešila problém s kapacitou: Liga mistrů na Strahově!
Baník Ostrava žaluje město: Vinný je propadlý terén, ne bídné penalty