Je to dobrá zpráva nejenom pro Pražany, ale i pro obyvatele východní části Středočeského kraje, ale hlavně pro občany Harrachova a dalších okolních obcí a měst z Libereckého kraje, kteří zde provozují svoji živnost.
Pražané se totiž do krkonošského střediska a zpět mohou dostat dvakrát denně vždy o víkendech a svátcích přímou linkou Českých drah.
Naposledy přímé spoje jezdily v minulém století v 70. letech, od té doby se cestování neobešlo bez přestupu. Liberecký kraj se nyní s Českými drahami dohodl na prodloužení rychlíků, které dosud končily v Tanvaldu. Tyto rychlíky z Tanvaldu dál na Harrachov pojedou po unikátní ozubnicové trati z roku 1902, která byla před několika lety prohlášena technickou památkou. Jinak v roce 2010 bylo na trati obnoveno přeshraniční spojení do polské Sklářské Poreby. Od prosince 2015 jezdí na trase přímé vlaky z Liberce do Polska a zájem o ně je velký zejména v turistické sezóně.
Od druhé dubnové soboty 2018 není toto spojení do Harrachova jediné. V sobotu 14. dubna 2018 se totiž v 7.25 hodin z pražského Hlavního nádraží vydal do Krkonoš první přímý spoj v tomto století, aby po necelech 200 minutách dojel do Harrachova.
SportovníListy.cz. byly na míst děje...
"Věřím, že linka najde své pravidelné cestující, pro které je přímé spojení jednodušší a pohodlnější. Turistické spoje v kraji dlouhodobě podporujeme," řekl v Harrachově hejtman Libereckého kraje Martin Půta s tím, že rozšíření první rok provozu zaplatí kraj 1 430 000 korun.
"NA přímé vlaky z Prahy do Harrachova nasadíme modernizované motorové vozy řady 854.2, které tu můžou jezdit. Vůz je vybaven malým služebním oddílem, kde je možné přepravit pět jízdních kol. Zatím z bezpečnostních důvodů může jet jen jeden vůz, ale vedeme jednání, aby bylo možné soupravu posilovat a v případě potřeby vypravit na trať do Harrachova i dva spojené motorové vozy," řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Cesta tam i zpět se vydařila. Vlak dojel do Harrachova přesně v 10:40 hodin a hosté z kraje a z Českých drah a starostové okolních měst a obcí byli uvítáni harrachovskou starostkou Evou Zbrojovou doprovázenou Krkonošem.
Pak se v sestavě:
Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji,
Martin Půta, hejtman Libereckého kraje,
Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu a
Marek Pieter, náměstek hejtmana, řízení rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek
se s tabulí popisující slavný okamžik společně vyfotografovali před motorovým vozem, který přivezl po mnoha letech první cestující z Prahy do Harrachova, aniž by cestující přestupovali.
Pražané se totiž do krkonošského střediska a zpět mohou dostat dvakrát denně vždy o víkendech a svátcích přímou linkou Českých drah.
Naposledy přímé spoje jezdily v minulém století v 70. letech, od té doby se cestování neobešlo bez přestupu. Liberecký kraj se nyní s Českými drahami dohodl na prodloužení rychlíků, které dosud končily v Tanvaldu. Tyto rychlíky z Tanvaldu dál na Harrachov pojedou po unikátní ozubnicové trati z roku 1902, která byla před několika lety prohlášena technickou památkou. Jinak v roce 2010 bylo na trati obnoveno přeshraniční spojení do polské Sklářské Poreby. Od prosince 2015 jezdí na trase přímé vlaky z Liberce do Polska a zájem o ně je velký zejména v turistické sezóně.
Od druhé dubnové soboty 2018 není toto spojení do Harrachova jediné. V sobotu 14. dubna 2018 se totiž v 7.25 hodin z pražského Hlavního nádraží vydal do Krkonoš první přímý spoj v tomto století, aby po necelech 200 minutách dojel do Harrachova.
SportovníListy.cz. byly na míst děje...
"Věřím, že linka najde své pravidelné cestující, pro které je přímé spojení jednodušší a pohodlnější. Turistické spoje v kraji dlouhodobě podporujeme," řekl v Harrachově hejtman Libereckého kraje Martin Půta s tím, že rozšíření první rok provozu zaplatí kraj 1 430 000 korun.
"NA přímé vlaky z Prahy do Harrachova nasadíme modernizované motorové vozy řady 854.2, které tu můžou jezdit. Vůz je vybaven malým služebním oddílem, kde je možné přepravit pět jízdních kol. Zatím z bezpečnostních důvodů může jet jen jeden vůz, ale vedeme jednání, aby bylo možné soupravu posilovat a v případě potřeby vypravit na trať do Harrachova i dva spojené motorové vozy," řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Cesta tam i zpět se vydařila. Vlak dojel do Harrachova přesně v 10:40 hodin a hosté z kraje a z Českých drah a starostové okolních měst a obcí byli uvítáni harrachovskou starostkou Evou Zbrojovou doprovázenou Krkonošem.
Pak se v sestavě:
Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji,
Martin Půta, hejtman Libereckého kraje,
Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu a
Marek Pieter, náměstek hejtmana, řízení rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek
se s tabulí popisující slavný okamžik společně vyfotografovali před motorovým vozem, který přivezl po mnoha letech první cestující z Prahy do Harrachova, aniž by cestující přestupovali.
(ps, SportovníListy.cz , foto: Petr Skála)