![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_e54cc89b-dec1-4d0f-bfb8-66eb076192d6_1a9711155162e98eebe608a475016d71_4f1de30851c45738a883ea96d291cdd8.jpg)
Začátek šampionátu poznamenalo nepříznivé počasí. Ještě v době, kdy byly na programu oficiální tréninky, panovalo nad Moravskou Třebovou ideální plachtařské počasí, které ovšem vystřídala tlaková níže, jež se v oblasti usadila ve chvíli, kdy byly naplánovány první soutěžní lety. Tlaková níže se v okolí Moravské Třebové držela po dobu pěti dní a způsobila několikadenní souvislý déšť, který znemožňoval start závodů. První závodní týden se tak vůbec nelétalo. Až sedmý den šampionátu se počasí umoudřilo a mohlo se naplno začít závodit.
Česká republika měla na startu mistrovství Evropy osm pilotů v šesti posádkách. Nejvíce se dařilo českým reprezentantům ve standardní třídě. Miloslav Cink vybojoval zlatou medaili a na stupních vítězů jej na stříbrném stupínku doplnil Pavel Loužecký. Závodníci během zkráceného šampionátu stihli odletět pět soutěžních disciplín. Dvě z nich čeští piloti ovládli, v dalších třech soutěžních disciplínách se umístili v elitní desítce, a to jim vyneslo tituly mistra a vicemistra Evropy.
V klubové třídě vyhrál český pilot Tomáš Suchánek dokonce tři z pěti disciplín, ale ani to nestačilo na lepší než páté místo celkově. Druhý český pilot v klubové třídě Michal Lešinger obsadil celkově dvanáctou příčku. Ve 20 m dvojsedadlové třídě bojovaly o co nejlepší umístění posádky Jan Horák a Jiří Kusbach a Tomáš Rendla s Matějem Rendlou. I když daly obě české posádky do závodu všechny své síly, nestačilo to na víc než poslední (Horák, Kusbach) a předposlední (Rendla, Rendla) příčku. V poháru národů pak Česká republika obsadila konečné dvanácté místo.