Filip Salač: "O závodě v Aragónu rozhodlo nastavení"motorky"

Filip Salač hodnotí závod, který se jel v neděli 22. září 209 při Grand Prix v Aragónu. Na začátku se pohyboval v Top10, ale poté přišly problémy s motorkou a po dobře rozjetém víkendu nakonec nezískal výsledek, jaký si přál. Přesto si stále odváží více pozitivních věcí, než negativních.

Mistrovství světa silničních motocyklů se o uplynulém víkendu přesunulo na okruh MotorLand Aragón, kde se jela 14. velká cena letošní sezóny. Šlo zároveň o předposlední závod, který se jel na území Evropy. Nyní se šampionát přesouvá na čtyři závody do zámoří a závěr sezóny se poté odjede ve španělské Valencii.

Filip Salač měl víkend skvěle rozjetý, když se držel mezi předními jezdci a to potvrdil i na začátku závodu. Hned po startu se dostal do desítky nejlepších, nicméně poté klesl výkon pneumatik, což ovlivnilo další průběh závodu. Kvůli dalším problémům s nastavením musel ubrat na svém tempu a v cíli z toho bylo 18. místo. Dobrým znamením ale je i to, že v závodě zajel druhý nejlepší čas na kolo s hodnotou 1:59,189 a ztrátou jen 0,132 s na nejrychlejší kolo Darryna Bindera. Nyní už se český závodník připravuje na první zámořský závod, který se pojede v Thajsku od 4. do 6. října 2019.



Jak říkám...



"Warm Up se jel na mokru, což jsem vůbec nepředpokládal. Závod byl suchý, takže jsem na to v ranním tréninku moc netlačil a zkoušel jsem nový motor. Do závodu jsem skvěle odstartoval, posouval se dopředu a pohyboval se kolem 9. místa. Poté klesl výkon pneumatik, což značně ovlivnilo závod. S novými pneumatikami se dá jet rychle i s horším nastavením, ale s jejich ubývajícím výkonem je stále více znát, že musíte mít dobré nastavení. Motorka přestala fungovat, hodně se mi zavíral předek, ale opravdu tak moc, že jsem tohle ještě nezažil. V rychlých zatáčkách jsem měl problémy i vzadu, motorka se klouzala a hodně mě to vynášelo ven. Kvůli tomu jsem také dostal varování na limity trati. Moc mě to mrzí, protože jsem byl celý víkend na této trati silný. Uvidíme, jak to půjde v Thajsku. Děkuji všem, co mě podporují a pomáhají mi. Věřím, že se v příštím závodě povede zajet slušný výsledek, protože jsem v byl v posledních víkendech silný hned od pátku."



  Alcaňiz (Španělsko) 22. září 2019



Velká cena Aragonie silničních motocyklů

Moto3: 1. Canet (Šp./KTM) 38:01,916, 2. Ogura (Jap./Honda) -4,581, 3. Foggia (It./KTM) -4,663, 4. McPhee (Brit./Honda) -4,729, 5. López (Šp./Honda) -4,842, 6. Suzuki (Jap./Honda) -4,947, ...15. Kornfeil -9,197, 18. Salač (oba Česko/KTM) -13,561.
Průběžné pořadí MS (po 14 z 19 závodů): 1. Dalla Porta (It./Honda) 184, 2. Canet 182, 3. Arbolino (It./Honda) 155, 4. McPhee 126, 5. Ramírez (Šp./Honda) 123, 6. Antonelli (It./Honda) 118, ...12. Kornfeil 72, 25. Salač 13.

(ek, Autoklub ČR,  SportovníListy.cz, foto: Ronny Lekl, Redox Prüstel GP Team)