Fotbal je pro Fortunu stěžejním odvětvím, mezi sázkaři se jedná o nejvyhledávanější sport, každá druhá sázka v Česku je podána na fotbal a v kontextu chystaných novinek má profesionální klubový fotbal potenciál i do budoucna.
"Ligový fotbal v posledních letech zaznamenal citelný progres, zvyšuje se návštěvnost, kluby se prosazují v Evropě, zlepšuje se infrastruktura, majitelé investují do zázemí i do kvality prvních mužstev, budují se mládežnické akademie. Chystá se řada novinek včetně herního modelu i projektu videorozhodčích a tak se těšíme na to, jak se bude celé odvětví v příštích letech pod hlavičkou Fortuny dále posouvat. Jsme rádi, že se na posilování atraktivity, sportovní úrovně a reputace českého ligového fotbalu můžeme aktivně podílet,“ řekl David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.
S novým titulárním sponzorem je vždy spojena nová vizuální stránka ligy a s ní spojené náležitosti. Proto na prahu čtyřletého partnerství Fortuna iniciovala zásadnější změnu a celkové řešení napříč všemi dotčenými soutěžemi.
"Dříve se po vstupu nového partnera měnilo pouze logo, my jsme ale chtěli jít jinou cestou. Chtěli jsme komplexní změnu, novou identitu obou profesionálních soutěžích a její přesah dále. Přáli jsme si změnit vnímání celé fotbalové značky, hledali jsme společně s logem i příběh. Věděli jsme, co nechceme, aby v bylo v logu. Zvířátka, lvíčky, vlky a určili jsme rovněž, co chceme. Aby logo bylo tak jednoduché, že je namaluje i dítě ze základní školy, " popsal úvodní myšlenku David Vaněk.
Dlouho avizované spojení společnosti Fortuna s profesionálním fotbalem přineslo i změnu. Měsíc před startem soutěže se nejenže už ví, kde je generální partnerem, ale může být zveřejněna i podoba loga.
"Jedná se o přelomový krok v historii ligového fotbalu v Čechách. Celý kontrakt svojí hodnotou i délkou nemá v našich podmínkách obdoby a jsem strašně rád, že nám Fortuna pomůže se zvyšováním kvality fotbalu jako produktu pro fanoušky. Jsem přesvědčen, že dnešním představením celé identity startujeme novou etapu nejvyšších fotbalových soutěží v Čechách. Společně s Fortunou chystáme pro fanoušky několik zajímavých projektů, které jim zatraktivní nejen návštěvu ligových stadionů,“ řekl při prezentaci loga profesionálních soutěží předseda LFA Dušan Svoboda.
SportovníListy.cz byly na místě děje...
Stavbu nové identity soutěží dostala na starost společnost Intoit.
"Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se vizuálně odliší. Hned od začátku jsme hledali jednoduchý a vtipný symbol, který je ve fotbalovém prostředí všude kolem nás, ale přitom ho nikdo ještě nepoužívá. Zároveň jsme chtěli sjednotit identity profesionálních soutěží a i vizuálně pozdvihnout nejvyšší české fotbalové soutěže na mezinárodní úroveň," řekl kreativní ředitel společnosti Intoit Pavel Šmejkal, který navnadil účastníky prezentace, že logo bude i sexy.
Pak se všichni dozvěděli, že hlavním motivem nové identity profesionálních soutěží bude dvojtečka. Ta podle autora přináší partnerství, emoce, zábavu, samozřejmě i rivalitu, ovšem se vzájemným respektem.
"Co by byl fotbal bez emocí? Čím by byly kluby bez svých fanoušků? Jedná se o důležitý spojovací prvek a v tom, je sexy," vysvětlil sexy dvojtečku Pavel Šmejkal.
Co tedy bylo odhaleno v Modrém baru na Žlutých lázních v Praze. Od nastávající fotbalové sezony bude nést česká nejvyšší soutěž název FORTUNA:LIGA. Druhá nejvyšší soutěž ponese název jako v ročníku, který skončil, jen doplněný o stejný nosný prvek, tedy FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA.