SportovníListy.cz byly na místě děje...
Rebranding značky je součástí rozsáhlé koncepce rozvoje tohoto sportu v České republice. Hlavním cílem komplexní strategie je z pohledu Českého svazu házené vytvoření atraktivního „brandu“, který ponese název Česká házená – Czech Handball. Do roku 2020 by měla tato značka české házené přinést generálního partnera, růst členské základny o 30 % a výrazné navýšení povědomí o házené v rámci české populace.
Hlavním důvodem ČSH pro vytvoření strategie rebrandingu byla nutnost změnit pohled na házenou a nevnímat ji pouze jako sport.
"Pokud chceme, aby se házená rozvíjela, nemůžeme si dovolit chápat ji pouze jako sport, ale vnímat a nabízet ji i jako špičkový produkt. A ke špičkovému produktu patří propracovaná značka. Pouze kvalitní značka společně s realizovanou marketingovou strategií umožní házené stát se masově známým sportem, s jehož atributy se snadno ztotožní především mladší generace i potenciální partneři," vysvětluje motivaci k plánovaným změnám prezident ČSH Radek Bendl.
Svaz důkladně definoval hodnoty házené jako značky i emoční a racionální faktory, které představují důvody, proč mít házenou rád, hrát ji či podporovat. Výsledkem analýzy je formulace nové vize, mise a také sloganu, který zní: „Strhující na hřišti, cenná pro život”.
"První část sloganu vyjadřuje fakt, že házená poskytuje hráčům i divákům strhující zážitek při hře samotné i při jejím sledování. V tomto bodě naplňuje znění naší vize - Chceme být nejatraktivnějším a nejzábavnějším míčovým sportem. Druhá část sloganu vyjadřuje skutečnost, že vlastnosti, které si hráč házené osvojí, jsou cenné i v osobním životě a pomáhají mu stát se v životě opravdovou osobností. Tato část naplňuje obsahový význam naší mise - Vychováváme nejen hráče, ale osobnosti, které uspějí v reálném životě," vysvětlil slogan ředitel marketingu ČSH Daniel Novotný.
Užití dvojjazyčného názvu značky „Česká házená – Czech Handball“ souvisí s historickým vývojem tohoto sportu a reflektuje jak domácí tradice a mezinárodní úspěchy českých reprezentací i klubů, tak skutečnost, že handball je v evropském i světovém měřítku jedním z nejpopulárnějších olympijských sportů. Na LOH v Riu byla např. házená-handball hned po fotbalu druhým nejnavštěvovanějším kolektivním sportem.
"Otázka názvu pro nás byla složitá. Nechtěli jsme opustit tradici házené, což je označení, které je spojeno s našimi největšími úspěchy. Také pro specifický a složitý vývoj v tuzemském prostředí nedošlo u házené v 90. letech ke změně v užívání názvu jako u kopané, odbíjené nebo košíkové. Na druhou stranu mezinárodní označení handball je nositelem té nejvyšší kvality našeho sportu v celosvětovém měřítku, a tak užití slova handball v názvu je jednoznačně na místě,“ doplnil Daniel Novotný.
Samotné logo značky je primárně tvořeno siluetou hráče, která je modifikací písmena H. Levá stojna písmene symbolizuje slavnou minulost, zatímco pravá její budoucnost. Horizontální propojení obou stojen symbolizuje cestu od slavné minulosti k nadějné budoucnosti. Barevný kód loga je vyveden v národních barvách.
Zmiňovaná nadějná budoucnost pro házenou by se měla i díky nové značce „Česká házená – Czech Handball“ začít naplňovat do čtyř let. „Do roku 2020 jsme si vytyčili tři hlavní cíle. Prvním je růst členské základny o 30 % zejména díky náborům dětí. Ty plánujeme nalákat především intenzivnější kooperací se školami a jejich zapojením do mládežnických projektů jakým je například Školní liga miniházené. Druhým cílem je získání generálního partnera pro českou házenou. Třetím cílem je zvýšení popularity házené a povědomí o nové značce,“ uzavřel výčet plánů házenkářů Radek Bendl.