Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem pokračovali ve zvětšování svého působivého vedení v kategorii WRC 2 a ve třídě RC2 na Rallye Monte Carlo. Během třetího dne úvodního podniku letošní sezóny mistrovství světa v rally 2018 (WRC) si česká dvojice s vozem ŠKODA FABIA R5 vytvořila náskok více než dvanáct minut. Zatímco Ole Christian Veiby musel po nárazu do ocelových svodidel odstoupit, Kalle Rovanperä udržel fantastickou jízdou s vozem ŠKODA FABIA R5 druhou pozici za Janem Kopeckým ve třídě RC2. Oba tovární piloti ŠKODA chtějí tato skvělá umístění udržet až do nedělního cíle v přístavu v Monte Carlu.
Po suchých silnicích během pátečního dopoledne a odpoledním dešti Rallye Monte Carlo opět změnila svůj charakter. Před tím, než se rally vrátila do Monte Carla, bylo na programu pět rychlostních zkoušek. Déšť se severně od města Gap ve vyšších polohách na horách změnil na sníh. Všechny posádky se rozhodly pro použití zimních pneumatik s hřeby.
Jan Kopecký a Pavel Dresler vystartovali do třetího dne Rallye Monte Carlo se svým vozem ŠKODA FABIA R5 s vedením téměř osm a půl minuty v kategorii WRC 2 a prvním místem ve třídě RC2. Jejich hlavním cílem bylo udržení koncentrace a vyvarování se chyb. Nedlouho po startu částečně sněhem pokryté úvodní deváté zkoušky zažil mistr České republiky tak zvaný „velký okamžik“, od něhož jel do cíle konzervativně. „Na sněhu občas máte pocit, že jste ve svém voze pouhým cestujícím. Můj vůz se jen klouzal. Byl to velmi náročný okamžik. Od této chvíle jsem jel opravdu, ale opravdu opatrně,“ vysvětlil v cíli český šampion.
Jeho mladý týmový kolega týmu ŠKODA Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) udělal dvojité hodiny, prorazil pneumatiku a udržel druhé místo ve třídě RC2. „Myslím, že jsem trochu ohnul zadní zavěšení, protože poté bylo ovládání mého vozu poněkud děsivé,“ komentoval Veiby. Nejmladší jezdec celé rally, 17letý jezdec ŠKODA Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonne Halttunen (FIN/FIN), si jízdu na sněhu užívali a zajeli třetí nejrychlejší čas ve své třídě. „Bez hodin, které jsem udělal a stály mě asi deset sekund, bych mohl zajet nejrychlejší čas,“ řekl Rovanperä, který zmenšil náskok na před ním jedoucího Veibyho na 38 sekund.
V sobotu 27. ledna 2018 odpoledne se sice objevilo slunce, ale na trati zůstal sníh. Posádky se proto i na nejdelší zkoušce dne rozhodly opět pro použití zimních pneumatik vybavených hřeby. Na zkoušce číslo 11 O.C. Veiby neměl štěstí a s nabouranou zadní i přední částí musel se svým vozem ŠKODA FABIA R5 odstoupit. Rovanperä zajel podruhé rychlejší čas než Jan Kopecký, který se intenzivně soustředil na maximální omezení rizik.
Třetí den rally Jan Kopecký zakončil vedením v kategorii WRC 2 o více než 12 minut a ve třídě RC2 měl před Kalle Rovanperou náskok 3 minuty a 50 sekund.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek měl na konci třetího dne Rallye Monte Carlo smíšené pocity: „Mrzí mě, že O.C. po nehodě již nemůže sbírat zkušenosti na této náročné rally. Výkon Jana byl třídou samou pro sebe. Aby přivezl domů tento fantastický výsledek, musí zítra zůstat na trati. Kalle v náročných podmínkách ukázal svoji rychlost a také chytrost.“ V neděli (28. ledna) jsou na programu další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě povedou přes legendární Col de Turini.
Průběžné pořadí Rallye Monte Carlo po 3. dni (WRC 2)
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 3:44.35,3 h
2. De Mevius/Louka (B/B), Peugeot 208, +12.12,0 min
3. Sciessere/Zanella (I/I), Citroën DS3, +17.06,0 min
4. Sunninen/Markkula (FIN/FIN), Ford Fiesta R5, +33.57,9 min
Monte Carlo 24.ledna –28. ledna 2018
Švédsko 15.02.–18.02.2018
Mexiko 08.03.–11.03.2018
Francie 05.04.–08.04.2018
Argentina 26.04.–29.04.2018
Portugalsko 17.05.–20.05.2018
Itálie 07.06.–10.06.2018
Finsko 26.07.–29.07.2018
Německo 16.08.–19.08.2018
Turecko 13.09.–16.09.2018
Velká Británie 04.10.–07.10.2018
Španělsko 25.10.–28.10.2018
Austrálie 15.11.–18.11.2018
Po suchých silnicích během pátečního dopoledne a odpoledním dešti Rallye Monte Carlo opět změnila svůj charakter. Před tím, než se rally vrátila do Monte Carla, bylo na programu pět rychlostních zkoušek. Déšť se severně od města Gap ve vyšších polohách na horách změnil na sníh. Všechny posádky se rozhodly pro použití zimních pneumatik s hřeby.
Jan Kopecký a Pavel Dresler vystartovali do třetího dne Rallye Monte Carlo se svým vozem ŠKODA FABIA R5 s vedením téměř osm a půl minuty v kategorii WRC 2 a prvním místem ve třídě RC2. Jejich hlavním cílem bylo udržení koncentrace a vyvarování se chyb. Nedlouho po startu částečně sněhem pokryté úvodní deváté zkoušky zažil mistr České republiky tak zvaný „velký okamžik“, od něhož jel do cíle konzervativně. „Na sněhu občas máte pocit, že jste ve svém voze pouhým cestujícím. Můj vůz se jen klouzal. Byl to velmi náročný okamžik. Od této chvíle jsem jel opravdu, ale opravdu opatrně,“ vysvětlil v cíli český šampion.
Jeho mladý týmový kolega týmu ŠKODA Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) udělal dvojité hodiny, prorazil pneumatiku a udržel druhé místo ve třídě RC2. „Myslím, že jsem trochu ohnul zadní zavěšení, protože poté bylo ovládání mého vozu poněkud děsivé,“ komentoval Veiby. Nejmladší jezdec celé rally, 17letý jezdec ŠKODA Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonne Halttunen (FIN/FIN), si jízdu na sněhu užívali a zajeli třetí nejrychlejší čas ve své třídě. „Bez hodin, které jsem udělal a stály mě asi deset sekund, bych mohl zajet nejrychlejší čas,“ řekl Rovanperä, který zmenšil náskok na před ním jedoucího Veibyho na 38 sekund.
V sobotu 27. ledna 2018 odpoledne se sice objevilo slunce, ale na trati zůstal sníh. Posádky se proto i na nejdelší zkoušce dne rozhodly opět pro použití zimních pneumatik vybavených hřeby. Na zkoušce číslo 11 O.C. Veiby neměl štěstí a s nabouranou zadní i přední částí musel se svým vozem ŠKODA FABIA R5 odstoupit. Rovanperä zajel podruhé rychlejší čas než Jan Kopecký, který se intenzivně soustředil na maximální omezení rizik.
Třetí den rally Jan Kopecký zakončil vedením v kategorii WRC 2 o více než 12 minut a ve třídě RC2 měl před Kalle Rovanperou náskok 3 minuty a 50 sekund.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek měl na konci třetího dne Rallye Monte Carlo smíšené pocity: „Mrzí mě, že O.C. po nehodě již nemůže sbírat zkušenosti na této náročné rally. Výkon Jana byl třídou samou pro sebe. Aby přivezl domů tento fantastický výsledek, musí zítra zůstat na trati. Kalle v náročných podmínkách ukázal svoji rychlost a také chytrost.“ V neděli (28. ledna) jsou na programu další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě povedou přes legendární Col de Turini.
Evropa 27. ledna 2018
Průběžné pořadí Rallye Monte Carlo po 3. dni (WRC 2)
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 3:44.35,3 h
2. De Mevius/Louka (B/B), Peugeot 208, +12.12,0 min
3. Sciessere/Zanella (I/I), Citroën DS3, +17.06,0 min
4. Sunninen/Markkula (FIN/FIN), Ford Fiesta R5, +33.57,9 min
Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2) pro rok 2018
Monte Carlo 24.ledna –28. ledna 2018
Švédsko 15.02.–18.02.2018
Mexiko 08.03.–11.03.2018
Francie 05.04.–08.04.2018
Argentina 26.04.–29.04.2018
Portugalsko 17.05.–20.05.2018
Itálie 07.06.–10.06.2018
Finsko 26.07.–29.07.2018
Německo 16.08.–19.08.2018
Turecko 13.09.–16.09.2018
Velká Británie 04.10.–07.10.2018
Španělsko 25.10.–28.10.2018
Austrálie 15.11.–18.11.2018
(ps, Auto-Škoda.cz, SportovníListy.cz, foto: skoda-motorsport.com)