Posádka Mach - Bláha na voze Škoda 130 RS na 20. ročník Rallye Monte Carlo historických vozidel

Letos vyráží jihočeská posádka Karel Mach a Jan Bláha z českokrumlovského a českobudějovického klubu ÚAMK na  20. ročník Rallye Monte Carlo historických vozidel potřetí ve stopách Francouze Sébastiena Ogiera. Ten s Fordem Fiesta WRC vyhrál v neděli 22. ledna 2017 už počtvrté za sebou klasickou Rallye Monte Carlo, který se jel jako úvodní podnik seriálu mistrovství světa.

Pro Čechy není Rallye Monte Carlo Historique pravidelnou akcí, neboť ji  například roce 2015  vynechali, ale to neznamená, že sehraná dvojice Mach-Bláha startující v barvách týmu ČK motorsport s automobilem Škoda 130 RS, nemá na jihu Evropy šanci na úspěch. Vůz je totiž  věrnou replikou stroje, s nímž v roce 1977 skončili Milan Zapadlo a Jiří Motal při Rallye Monte Carlo patnáctí absolutně a stříbrní ve třídě hned za Václavem Blahnou s Lubislavem Hlávkou v téže technice, přezdívané „Porsche z Východu“.

Zamával i starosta

K pátečnímu startu hvězdicové jízdy do Monaka vyrazil Mach ve středu 25. ledna 2017 večer z Kaplice, kde se s jezdcem přišel rozloučit také místní starosta Pavel Talíř. Po cestě pak pilot přibral v Českých Budějovicích navigátora Bláhu a krátký spánek si posádka spolu s mechaniky Marcelem Tučkem a Janem Froňkem dopřála až před Frankfurtem nad Mohanem, pár kilometrů od Bad Homburgu.

Přejímky


Čtvrtečnímu programu dominovala administrativní a technická přejímka. Mezi nimi si našel Karel Mach chvilku času, aby do telefonu sdělil: „Historickou Rallye Monte Carlo máme moc rádi, víc než na výsledku nám ale záleží na tom, abychom si to několikadenní dobrodružství opravdu užili.“ Teď už má ÚAMK dvojice startovní číslo 195 na své Škodě 130 RS a je zařazena do skupiny účastníků s nejvyšším rychlostním průměrem.

Spolehlivější stěrače

Loni se z jejich stotřicítky chvíli dokonce kouřilo. "Spálil se motorek stěračů, tak jsme museli jet bez nich. Proto jsme letos použili modernější díl, snad víc vydrží. Doufám, že se nebude muset Honza z auta vyklánět, aby sám stíral přední sklo…," žertoval Mach a dodal. "Příprava na každý ročník zabere několik měsíců usilovné práce. Musíme se seznámit s podklady soutěže a důkladně připravit auto. Nainstalovali jsme konečně tripmaster ke kontrole průměrné rychlosti. Loni jsme byli jedni z mála, kteří si vystačili bez něj."

Parťák z posádky Bláha se připojil: "Já se našemu startu pokaždé věnuju průběžně celý rok. Nic nesmíme podcenit, abychom soutěž pravidelnosti dokončili sami zdraví a auto šest dnů vydrželo."

Letos v bílém

Před rokem všechny startující šokovalo, že při rallye nepotkali vločku sněhu. Letos je situace více zimní. "Po celé trati nebude sníh nebo led ani letos, ale podle posledních zpráv, na některých úsecích nechybí," předpokládá Mach.

Celkem posádku čeká nějakých 2700 kilometrů. Při hvězdicové jízdě v pátek 27. ledna 2017 a v sobotu 28. ledna 2017 z Bad Homburgu do Monaka by jich měli urazit 1242, pokud nikde po cestě nezabloudí. Minout nesmí žádnou ze sedmi časových kontrol. Kromě toho čeká všechny účastníky v Saint Andre Les Alpes dvacetiminutová technická přestávka.


"Kdepak, na auto mít čas nebudeme. Pořadatelé nám namontují GPS, aby nás měli celou dobu pod kontrolou,"  uzavírá Karel Mach z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov.

Po instalaci dohlížejícího systému následuje v sobotu hned první 16kilometrový test pravidelnosti v okolí Entrevauxu a po něm už jen přejezd do uzavřeného parkoviště v Monaku, kde úvodní dvoudenní „koncentrační“ etapa končí. Ta finálová noční se dvěma zkouškami povede přes atraktivní průsmyk Col de Turini. Historické vozy budou šplhat z úterý 31. ledna 2017 na středu 1. února 2017 až do výšky 1607 m nad mořem.  Čtyři „ostré“ etapy měří celkem 1448 kilometrů.



Program české posádky při 20. Rallye Monte Carlo Historique

Čtvrtek 26. ledna 2017  Administrativní a technická přejímka v Bad Homburgu

Pátek 27. ledna 2017  Start hvězdicové jízdy z Bad Homburgu 1242 km

Sobota 28. ledna 2017 Cíl hvězdicové jízdy v Monaku a předtím 1. test pravidelnosti (TP)

Neděle 29. ledna 2017 1. etapa: Monako – Valence 478 km se 4 TP

Pondělí 30. ledna 2017 2. etapa: Valence – Valence 330 km se 4 TP

Úterý 31. ledna 2017  3. etapa: Valence – Monako 478 km se 3 TP

UT/ST 31. ledna 2017 / 1. února 2017  4. etapa: Monako – Col de Turini – Monako 162 km se 2 TP

(ps, ÚAMK, SportovniList,cz, foto: ÚAMK)