Je to jedna z nejpůsobivějších rally sezóny. Začíná v rozlehlých pampách a pokračuje do drsných hor. A celkem zahrnuje více než 350 kilometrů rychlostních zkoušeka jezdí se za velkou louží v Argentině.
Říká se, že argentinští fanoušci patří k těm nejnadšenějším na světě. A když se podíváte na vzrušující silnice a dech beroucí scenérie na jejich domovské rally, pochopíte proč. Je to zkrátka ohromující podívaná.
Na rozdíl od ostatních rally v kalendáři nemá Argentina jen jeden definující prvek. Začíná v rozlehlých planinách pampy, aby se přes oblou venkovskou krajinu u jezer vydala vzhůru do drsných hor.
Rally začíná ve čtvrtek 26. dubna 2018 večer super rychlostní zkouškou, která vyráží z jezerního letoviska Villa Carlos Pass, 700 km na severozápad od Buenos Aires a 30 minut od Cordoby.
Druhý den v pátek 27. dubna 2018 ráno soutěž pokračuje dvěma okruhy po rychlých, písečných trasách v údolí Calamuchita a ranní část rally končí super rychlostní zkouškou v zábavním parku ve Villa Carlos Paz.
Druhá etapa zamíří na západ do údolí Punilla, absolvuje dva identické okruhy a potom se vrátí zpět do Villa Carlos Paz, kde se opět vrátí na uzavřené silnice zábavního parku.
Je to ale třetí den, který představuje nejtěžší zkoušku. Auta musí vyšplhat do hor Traslasierra, kde na ně čekají náročné silnice a překrásné scenérie. K nim patří i ikonická rychlostní zkouška El Cóndor, ve které auta vystoupají až do nadmořské výšky 2 100 metrů.
Vedle své maratonské délky – téměř 360 kilometrů rychlostních zkoušek a 1 300,65 km celkově – je Rally Argentina pro posádky náročná i svými měnícími se podmínkami. Například vodní proudy přes silnice se za mokrého počasí stávají ještě širšími a hlubšími.
Svou roli hraje i fakt, že písečné a štěrkové silnice těžko zvládají nápor rally aut a před druhým průjezdem už v nich jsou hluboké koleje. Týmy musí zvolit vyšší nastavení podvozku a jezdci si musí dávat pozor na to, aby z kolejí nevyjeli, protože by snadno mohli skončit mimo trať.
Pro značku ŠKODA však byla Argentina v poslední době šťastným místem. V roce 2010 se trojici vozů ŠKODA FABIA S2000 podařilo poprvé zajet výsledek 1-2-3. V roce 2016 byly vozy FABIA R5 dva ze tří nejrychlejších vozů ve WRC2 a minulý rok se nám opět podařil výsledek 1-2-3.
V roce 2018 do Argentiny vyráží Škodovka s velkými nadějemi a těší se na další skvělý výsledek.
Říká se, že argentinští fanoušci patří k těm nejnadšenějším na světě. A když se podíváte na vzrušující silnice a dech beroucí scenérie na jejich domovské rally, pochopíte proč. Je to zkrátka ohromující podívaná.
Na rozdíl od ostatních rally v kalendáři nemá Argentina jen jeden definující prvek. Začíná v rozlehlých planinách pampy, aby se přes oblou venkovskou krajinu u jezer vydala vzhůru do drsných hor.
Rally začíná ve čtvrtek 26. dubna 2018 večer super rychlostní zkouškou, která vyráží z jezerního letoviska Villa Carlos Pass, 700 km na severozápad od Buenos Aires a 30 minut od Cordoby.
Druhý den v pátek 27. dubna 2018 ráno soutěž pokračuje dvěma okruhy po rychlých, písečných trasách v údolí Calamuchita a ranní část rally končí super rychlostní zkouškou v zábavním parku ve Villa Carlos Paz.
Druhá etapa zamíří na západ do údolí Punilla, absolvuje dva identické okruhy a potom se vrátí zpět do Villa Carlos Paz, kde se opět vrátí na uzavřené silnice zábavního parku.
Je to ale třetí den, který představuje nejtěžší zkoušku. Auta musí vyšplhat do hor Traslasierra, kde na ně čekají náročné silnice a překrásné scenérie. K nim patří i ikonická rychlostní zkouška El Cóndor, ve které auta vystoupají až do nadmořské výšky 2 100 metrů.
Vedle své maratonské délky – téměř 360 kilometrů rychlostních zkoušek a 1 300,65 km celkově – je Rally Argentina pro posádky náročná i svými měnícími se podmínkami. Například vodní proudy přes silnice se za mokrého počasí stávají ještě širšími a hlubšími.
Svou roli hraje i fakt, že písečné a štěrkové silnice těžko zvládají nápor rally aut a před druhým průjezdem už v nich jsou hluboké koleje. Týmy musí zvolit vyšší nastavení podvozku a jezdci si musí dávat pozor na to, aby z kolejí nevyjeli, protože by snadno mohli skončit mimo trať.
Pro značku ŠKODA však byla Argentina v poslední době šťastným místem. V roce 2010 se trojici vozů ŠKODA FABIA S2000 podařilo poprvé zajet výsledek 1-2-3. V roce 2016 byly vozy FABIA R5 dva ze tří nejrychlejších vozů ve WRC2 a minulý rok se nám opět podařil výsledek 1-2-3.
V roce 2018 do Argentiny vyráží Škodovka s velkými nadějemi a těší se na další skvělý výsledek.
(ps, skoda-motorsport.com, SportovníListy.cz, foto: skoda-motorsport.com)