Na Sardinii se konečně rozběhla akce, na kterou se těší celý sardinský ostrov. Dění na letošní Rally Italia Sardegna začalo první červnový čtvrtek ráno shakedownem. Náročná, 3,51 kilometru dlouhá trať, která vede kopci nad městečkem Olmedo, byla tvrdá jak na auta, tak na jejich posádky. A vozy FABIA R5 opět zazářily.
Ole Christian Veiby se spolujezdcem Stigem Rune Skjærmoenem zajeli nejrychlejší čas, 2:03,8 minuty, stejně jako francouzská posádka Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau na Citroënu C3 R5, následováni dalším Citroënem. Čtvrté a páté místo obsadili Fabio Andolfi na zákaznickém voze FABIA R5 a druhá tovární posádka, Jan Kopecký a Pavel Dresler, kteří si po delší pauze zvykají na šotolinovou rallye. I jejich čas byl však jen 0,9 sekundy za vedoucím vozem.
"Šotolinu jsem si se svým vozem ŠKODA FABIA R5 opravdu užil", zdůraznil Veiby, a Kopecký k tomu dodal: "Auto funguje perfektně, mám z nadcházející rallye velmi dobrý pocit."
Jedním z klíčů k úspěchu je na Sardinii správná volba pneumatik. Pro 20 rychlostních zkoušek o celkové délce 314,36 kilometru (přečtěte si o nich více v našem detailním článku) mají posádky k dispozici jen 20 pneumatik. Týmy si mohou vybrat mezi měkkou směsí, která nabízí více přilnavosti v písečných pasážích a sypké šotolině, nebo tvrdší, která je odolnější na kamenitém povrchu. Počasí navíc správnou volbu ještě ztěžuje. Přeháňky způsobily, že některé úseky jsou ještě více rozbahněné a předpověď ukazuje, že před startem páteční etapy přijdou další deště.
Navíc je část druhé rychlostní zkoušky, Tula, pro posádky nová. Měří více než 22 kilometrů, její první část je výrazně kamenitá a druhá naopak sestává ze sypkých písečných povrchů.
"Je tu velmi důležité vyhnout se jakémukoliv riziku defektu, protože auta musí zajet čtyři erzety, než se vrátí do servisu v Algheru. Posádky tudíž k této výzvě přistoupit velmi chytře", okomentoval ředitel týmu ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek.
Na Rally Italia Sardegna 2018 budou kroužit i vozy značky Škoda
Ole Christian Veiby se spolujezdcem Stigem Rune Skjærmoenem zajeli nejrychlejší čas, 2:03,8 minuty, stejně jako francouzská posádka Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau na Citroënu C3 R5, následováni dalším Citroënem. Čtvrté a páté místo obsadili Fabio Andolfi na zákaznickém voze FABIA R5 a druhá tovární posádka, Jan Kopecký a Pavel Dresler, kteří si po delší pauze zvykají na šotolinovou rallye. I jejich čas byl však jen 0,9 sekundy za vedoucím vozem.
"Šotolinu jsem si se svým vozem ŠKODA FABIA R5 opravdu užil", zdůraznil Veiby, a Kopecký k tomu dodal: "Auto funguje perfektně, mám z nadcházející rallye velmi dobrý pocit."
Jedním z klíčů k úspěchu je na Sardinii správná volba pneumatik. Pro 20 rychlostních zkoušek o celkové délce 314,36 kilometru (přečtěte si o nich více v našem detailním článku) mají posádky k dispozici jen 20 pneumatik. Týmy si mohou vybrat mezi měkkou směsí, která nabízí více přilnavosti v písečných pasážích a sypké šotolině, nebo tvrdší, která je odolnější na kamenitém povrchu. Počasí navíc správnou volbu ještě ztěžuje. Přeháňky způsobily, že některé úseky jsou ještě více rozbahněné a předpověď ukazuje, že před startem páteční etapy přijdou další deště.
Navíc je část druhé rychlostní zkoušky, Tula, pro posádky nová. Měří více než 22 kilometrů, její první část je výrazně kamenitá a druhá naopak sestává ze sypkých písečných povrchů.
"Je tu velmi důležité vyhnout se jakémukoliv riziku defektu, protože auta musí zajet čtyři erzety, než se vrátí do servisu v Algheru. Posádky tudíž k této výzvě přistoupit velmi chytře", okomentoval ředitel týmu ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek.
SportovníListy.cz rovněž napsaly:
Na Rally Italia Sardegna 2018 budou kroužit i vozy značky Škoda
(ps, motorsport.com, SportovníListy.cz, foto: motorsport.com)