Po návratu z let v ropných mocnostech, kde fotbalový svět zářil zlatem a hojností, narazil Hašek doma na realitu s prázdnými sklady a omezenými prostředky. Nový partner české reprezentace sice přispěl, ale jeho příspěvek přišel příliš pozdě na to, aby změnil směr plavby směrem ke katastrofě. Výsledek na mistrovství Evropy? Slabší než dietní pivo. Někteří skeptici dokonce tvrdili, že větší ostudu by způsobilo pouze to, kdyby se tým vůbec nekvalifikoval.
Během tohoto fiaska se Hašek při debatách s předsedou svazu Petrem Fouskem vážně zamýšlel nad rezignací. Prý za současných podmínek to dál nejde. A právě tehdy přišla spása v podobě státního podniku České dráhy. Vyslali na šampionát velkou delegaci z absolutního vedení společnosti. Pod rouškou polopracovní cesty a potřeby setkat se s dalšími sponzory se však skrýval jiný cíl – najít trenéra pro nadcházející mezinárodní hry železničářů.
A kdo jiný by mohl být ideálním kandidátem než náš lidový a hravý Ivan Hašek? Se svým kumpánem Ladislavem Vízkem by dokázal rozveselit i ten nejpomalejší vlak. Nabídka byla natolik velkorysá, že po krátkém rozhovoru s Českými drahami Hašek kývl. A jako podpisový bonus dostal volnou jízdenku na všechny spoje v České republice.
Takže, dámy a pánové, pokud někdy uvidíte Ivana Haška ve vlaku, nebuďte překvapeni. Možná právě plánuje další taktický manévr pro železničářský tým. A kdo ví, možná z něj nakonec udělá mistry světa. Vlakem tam přece dorazí dřív než fotbalovou cestou.
Olympijská kolekce ve znamení úspor
Fousek a Šmicer kajícně: Náš fotbalový debakl jen tak nezapomeneme!
Velký comeback Romana Berbra
Šťovíček odchází z vedení Autoklubu