Juniorská posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen vede po sedmi vítězstvích na deseti zkouškách druhého dne Finské rally v kategorii WRC 2. I přesto, že Ole Christian Veiby se spolujezdcem Stigem Rune Skjaermœnem vyjeli z trati, jsou aktuálně čtvrtí a jsou stále v boji o stupně vítězů v kategorii WRC 2.
Nejmladší jezdec osmého kola mistrovství světa, Finské rally, vede v kategorii WRC 2. Teprve sedmnáctiletý Kalle Rovanperä (FIN) se se svým spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN) s vozem ŠKODA FABIA R5 dostal do vedení po druhé rychlostní zkoušce. Svým působivým výkonem následně zvětšoval své vedení nad posádkou Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen s privátně nasazeným vozem ŠKODA až na 32 sekund na konci druhého dne.
Kolegové Rovanpery v továrním týmu ŠKODA Motorsport Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) během šesté rychlostní zkoušky vyjeli z trati, ale s poškozeným podvozkem s časovou ztrátou ukončit páteční etapu na čtvrtém místě a stále jsou v boji o umístění na stupních vítězů.
Osmé kolo mistrovství světa FIA World Rally Championship začalo v kategorii WRC 2 velmi zostra. Nejen proto, že teploty ve finském lese vystoupaly nad 30 stupňů Celsia. Stejně tak horký byl rovněž souboj o vedení, a to i když nestartoval vedoucí muž průběžného pořadí Pontus Tidemand (93 bodů ze čtyř startů), ani druhý muž pořadí Jan Kopecký (75 bodů/tři starty). Předpisy udávají, že do celkového hodnocení mistrovství světa se v kategorii WRC 2 započítává pouze sedm z celkových 13 rally. Na konci roku se počítá šest nejlepších výsledků. Tidemand a Kopecký se proto do Finské rally nepřihlásili a nezúčastnili se jí, otevřeli tak prostor pro účast juniorských posádek ŠKODA ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN).
Během „shakedownu“ (zkušební zkouška před samotnou rally) byl Veiby se svým 17letým kolegou Rovanperou rychlejší nežostatní účastníci kat 2. na první speciální rychlostní zkoušce „Harju“ v ulicích města Jyväskylä se O.C. Veib vyhýbal obrubníku, který na trať vyhodil jiný soutěžící, i tak ale zajel druhý nejrychlejší čas. Mladý Rovanperä měl smůlu – pouze během jeho jízdy se přehnala drobná dešťová přeháňka. „Je škoda, že pršelo. Bylo kluzko, takže jsem jel velmi opatrně,“ vysvětloval Rovanperä.
Během pátečního rána na šotolinových cestách ve finských lesích začala pravá akce. Na druhé speciální rychlostní zkoušce, která měřila více než 20 km, Rovanperä se svým vozem ŠKODA FABIA R5 dosáhl na nejrychlejší čas, jeho týmový kolega O.C. Veiby byl druhý nejrychlejší. Obě juniorské posádky ŠKODA tak začaly dominovat kategorii WRC 2 Finské rally. Během následujících tří rychlostních zkoušek zajel Rovanperä dva nejrychlejší časy. Na krátké rychlostní zkoušce před polednem mistr Finska Eerik Pietarinen s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 zajel nejrychlejší čas, který jej posunul na druhé místo, a dostal se o 1,3 sekundy před O.C. Veibyho s továrně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5.
"Na třetí zkoušce jsem chybu, která mě stála nějaký čas. Na čtvrté zkoušce jsem trefil kámen a můj vůz se poté již neřídil tak snadno. Jedu jako první vůz kategorie WRC 2, tedy těsně povozech WRC. A protože naše ŠKODA FABIA R5 má poněkud jiný rozchod kol ve srovnání svozy WRC, musím trochu čistit trať,“ shrnul své účinkování O.C. Veiby.
Jeho týmový kolega Kalle Rovanperä vede svoji kategorii s náskokem 14 sekund a svůj výkon komentoval takto: "S mým vozem nejsou žádné problémy a já první kolo pátečního dne jel stabilně." Po polední pauze zažil O.C. Veiby během šesté zkoušky napínavou situaci. "Po rychlé pravé zatáčce jsem byl o něco delší a trefil jsem bariéru," komentoval Veiby svůj výlet mimo trať se šťastným koncem, jehož důsledkem bylo pouze poškozené levé zadní kolo.
I tak se ale posunul na druhou pozici v kategorii WRC 2. Výsledkem jeho výletu mimo trať byl poškozený brzdový kotouč levého zadního kola jeho vozu ŠKODA FABIA R5. Bylo nutné jej vymontovat. Od tohoto okamžiku jel svozem, jemuž brzdila pouze tři kola.
Páteční etapu Finské rally tak dokončil na čtvrtém místě, a tedy stále v kontaktu se stupni vítězů. V této rychlostní zkoušce byl Kalle Rovanperä druhým nejrychlejším mužem kategorie WRC 2, a to i přesto, že zkoušky jel v prachu Benita Guerra, jehož před koncem dojel. Teprve 17letý Fin se svým spolujezdcem Jonnem Haltunenem dokázal udržet vedení v kategorii WRC 2 až do pátečního večera ve městě Jyväskylä. Skvělé výkony předvedla posádka Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen s privátně nasazeným vozem ŠKODA, které na konci pátečního dne patřila druhá pozice. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek ocenil výkon posádky Rovanperä/Haltunen:
"Kalle a Jonne jedou velmi rychle a bezchybně. O.C. měl štěstí, že se ze svého nárazu vrátil na trať. Ukázal tím, jak je naše ŠKODA FABIA R5 robustním a spolehlivým vozem, s nímž jste schopni dojet do cíle i se třemi brzdami."
Sobota bude s osmi rychlostními zkouškami a celkovou délkou 143 kilometrů nejdelším dnem Finské rally. Během neděle se rozhodne na čtyřech rychlostních zkouškách. Vítěz vystoupí na stupně vítězů v Jyväskylä přibližně v 16 hodin místního času. Výsledky Finské rally po druhém dni (WRC 2).
Průběžné pořadí:
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, 1:07.47,7 hodiny
2. Pietarinen/Raitanen (FIN/N), ŠKODA FABIA R5, +32,0 sekund
3. Huttunen/Linnaketo, (FIN/FIN), Hyundai i20, +57,5 sekund
4. Veiby/Skjaermœn (N/N), ŠKODA FABIA R5, +1.02,8 minuty
5. Greensmith/Parry (GB/GB), Ford Fiesta R5, +2.02,6 minuty
6. Ciamin/de la Haye (F/F), Hyundai i20, +3.14,2 minuty
Historii Rally tisíce jezer Finové píší od začátku druhé poloviny minulého století
Nejmladší jezdec osmého kola mistrovství světa, Finské rally, vede v kategorii WRC 2. Teprve sedmnáctiletý Kalle Rovanperä (FIN) se se svým spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN) s vozem ŠKODA FABIA R5 dostal do vedení po druhé rychlostní zkoušce. Svým působivým výkonem následně zvětšoval své vedení nad posádkou Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen s privátně nasazeným vozem ŠKODA až na 32 sekund na konci druhého dne.
Kolegové Rovanpery v továrním týmu ŠKODA Motorsport Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) během šesté rychlostní zkoušky vyjeli z trati, ale s poškozeným podvozkem s časovou ztrátou ukončit páteční etapu na čtvrtém místě a stále jsou v boji o umístění na stupních vítězů.
Osmé kolo mistrovství světa FIA World Rally Championship začalo v kategorii WRC 2 velmi zostra. Nejen proto, že teploty ve finském lese vystoupaly nad 30 stupňů Celsia. Stejně tak horký byl rovněž souboj o vedení, a to i když nestartoval vedoucí muž průběžného pořadí Pontus Tidemand (93 bodů ze čtyř startů), ani druhý muž pořadí Jan Kopecký (75 bodů/tři starty). Předpisy udávají, že do celkového hodnocení mistrovství světa se v kategorii WRC 2 započítává pouze sedm z celkových 13 rally. Na konci roku se počítá šest nejlepších výsledků. Tidemand a Kopecký se proto do Finské rally nepřihlásili a nezúčastnili se jí, otevřeli tak prostor pro účast juniorských posádek ŠKODA ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN).
Během „shakedownu“ (zkušební zkouška před samotnou rally) byl Veiby se svým 17letým kolegou Rovanperou rychlejší nežostatní účastníci kat 2. na první speciální rychlostní zkoušce „Harju“ v ulicích města Jyväskylä se O.C. Veib vyhýbal obrubníku, který na trať vyhodil jiný soutěžící, i tak ale zajel druhý nejrychlejší čas. Mladý Rovanperä měl smůlu – pouze během jeho jízdy se přehnala drobná dešťová přeháňka. „Je škoda, že pršelo. Bylo kluzko, takže jsem jel velmi opatrně,“ vysvětloval Rovanperä.
Během pátečního rána na šotolinových cestách ve finských lesích začala pravá akce. Na druhé speciální rychlostní zkoušce, která měřila více než 20 km, Rovanperä se svým vozem ŠKODA FABIA R5 dosáhl na nejrychlejší čas, jeho týmový kolega O.C. Veiby byl druhý nejrychlejší. Obě juniorské posádky ŠKODA tak začaly dominovat kategorii WRC 2 Finské rally. Během následujících tří rychlostních zkoušek zajel Rovanperä dva nejrychlejší časy. Na krátké rychlostní zkoušce před polednem mistr Finska Eerik Pietarinen s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 zajel nejrychlejší čas, který jej posunul na druhé místo, a dostal se o 1,3 sekundy před O.C. Veibyho s továrně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5.
"Na třetí zkoušce jsem chybu, která mě stála nějaký čas. Na čtvrté zkoušce jsem trefil kámen a můj vůz se poté již neřídil tak snadno. Jedu jako první vůz kategorie WRC 2, tedy těsně povozech WRC. A protože naše ŠKODA FABIA R5 má poněkud jiný rozchod kol ve srovnání svozy WRC, musím trochu čistit trať,“ shrnul své účinkování O.C. Veiby.
Jeho týmový kolega Kalle Rovanperä vede svoji kategorii s náskokem 14 sekund a svůj výkon komentoval takto: "S mým vozem nejsou žádné problémy a já první kolo pátečního dne jel stabilně." Po polední pauze zažil O.C. Veiby během šesté zkoušky napínavou situaci. "Po rychlé pravé zatáčce jsem byl o něco delší a trefil jsem bariéru," komentoval Veiby svůj výlet mimo trať se šťastným koncem, jehož důsledkem bylo pouze poškozené levé zadní kolo.
I tak se ale posunul na druhou pozici v kategorii WRC 2. Výsledkem jeho výletu mimo trať byl poškozený brzdový kotouč levého zadního kola jeho vozu ŠKODA FABIA R5. Bylo nutné jej vymontovat. Od tohoto okamžiku jel svozem, jemuž brzdila pouze tři kola.
Páteční etapu Finské rally tak dokončil na čtvrtém místě, a tedy stále v kontaktu se stupni vítězů. V této rychlostní zkoušce byl Kalle Rovanperä druhým nejrychlejším mužem kategorie WRC 2, a to i přesto, že zkoušky jel v prachu Benita Guerra, jehož před koncem dojel. Teprve 17letý Fin se svým spolujezdcem Jonnem Haltunenem dokázal udržet vedení v kategorii WRC 2 až do pátečního večera ve městě Jyväskylä. Skvělé výkony předvedla posádka Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen s privátně nasazeným vozem ŠKODA, které na konci pátečního dne patřila druhá pozice. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek ocenil výkon posádky Rovanperä/Haltunen:
"Kalle a Jonne jedou velmi rychle a bezchybně. O.C. měl štěstí, že se ze svého nárazu vrátil na trať. Ukázal tím, jak je naše ŠKODA FABIA R5 robustním a spolehlivým vozem, s nímž jste schopni dojet do cíle i se třemi brzdami."
Sobota bude s osmi rychlostními zkouškami a celkovou délkou 143 kilometrů nejdelším dnem Finské rally. Během neděle se rozhodne na čtyřech rychlostních zkouškách. Vítěz vystoupí na stupně vítězů v Jyväskylä přibližně v 16 hodin místního času. Výsledky Finské rally po druhém dni (WRC 2).
Finsko 27. července 2018
Průběžné pořadí:
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, 1:07.47,7 hodiny
2. Pietarinen/Raitanen (FIN/N), ŠKODA FABIA R5, +32,0 sekund
3. Huttunen/Linnaketo, (FIN/FIN), Hyundai i20, +57,5 sekund
4. Veiby/Skjaermœn (N/N), ŠKODA FABIA R5, +1.02,8 minuty
5. Greensmith/Parry (GB/GB), Ford Fiesta R5, +2.02,6 minuty
6. Ciamin/de la Haye (F/F), Hyundai i20, +3.14,2 minuty
SportovníListy.cz rovněž napsaly:
Historii Rally tisíce jezer Finové píší od začátku druhé poloviny minulého století