Značka Citroën nevyšla na Barum Czech Rally Zlín, osmém podniku ERC a pátém klání českého šampionátu, naprázdno. Díky posádce Styllex motorsport Martin Koči – Lukáš Kostka (Citroën DS3 R3T MAX) získala vítězství v hodnocení vozů s přední poháněnou nápravou.
Francouzské citroëny se ovšem ucházely i o vavříny v první desítce. Největším želízkem byl Francouz Bryan Bouffier za volantem Citroënu DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Při třetím letošním startu v ERC nezačal nejlépe, ale už po RZ4 postoupil na třetí příčku za Kopeckého a Lukjaňuka. A zde vydržel s novým spolujezdcem Gilbertem Dinim až do cíle první etapy, když na dotírajícího Kostku měl k dobru 7,9 vteřiny. Ve druhé etapě se projevila lepší Kostkova znalost trati, ale po RZ12 byl Bouffier zpět třetí. Do servisu ovšem „er pětka“ dojížděla jen na tři válce a vedení týmu rozhodlo vůz ze závodu stáhnout...
"Celá soutěž se jela v rychlém tempu, a ač jsem s Gilbertem jel poprvé, všechno fungovalo perfektně. Nějaký čas jsme ztratili na okruhu ve Slušovicích, kde před námi startující auto dostalo hodiny, museli jsme zastavit a zhasnul nám motor. Pak jsme si trochu situaci zkomplikovali se světly na Semetíně, ale třetí místo v polovině závodu bylo výtečné. V našich silách nebylo držet se vedoucí dvojice, ale o třetí místo jsme se dále statečně prali. Proto škoda našeho odstoupení," komentoval zlínský start Bryan Bouffier.
Smolně začala ve Zlíně druhá „er pětka“ Maďarů Dávida Botky a spolujezdce Petera Szelese. Na Slušovicích ztratili hodně času a začínali až ze šesté desítky. Do poloviny závodu se posunuli už na devatenáctou příčku, aby soutěž zakončili jen místo od bodované desítky (11.). Právě v poslední RZ Maják dosáhli nejlepšího času, když dojeli sedmí.
"Bohužel hned na slušovickém okruhu jsme trefili mostek a postihl nás defekt pravé přední pneumatiky. Pak jsme se občas nevyvarovali jezdeckých chyb, vše vyvrcholilo na RZ8 Hošťálková, kde jsme v obrovské rychlosti vyletěli na louku a klouzali tam stovku metrů. Tohle jsem nikdy nezažil, byla to hrozná krize. Závěr už byl v pohodě, a tak škoda předchozích ztrát, neboť jsme nemuseli odjíždět ze Zlína bez bodů," okomentoval zlínský start maďarský jezdec.
Nejlepšího výsledku tak dosáhla značka Citroën ve „dvoukolkách“. Martin Koči s Lukášem Kostkou absolvovali krátce po Německé rally další těžký závod. A po druhém místě v JWRC v Německu, si z Barum rally odvezli vítězné trofeje. V první polovině soutěže to ovšem na hladké prvenství vůbec nevypadalo, když otěže závodu držel tovární jezdec Opelu Ingram. Po devíti zkouškách chybělo Kočimu na vedoucí příčku necelých čtyřicet vteřin. Tuto ztrátu ovšem košický jezdec dokázal během úvodních dvou nedělních zkoušek – Kašava a Pindula – eliminovat a do konce závodu už před sebe nikoho nepustil. Koči s Kostkou si tak v předstihu zajistili český titul ve třídě 5, o celkovém vítězi „dvoukolek“ se definitivně rozhodne až na Rally Příbram, jejíž termín ovšem koliduje s dalším podnikem JWRC - Korsickou rally. Po Barum rally činí náskok Kočiho před Dunovským 14 bodů. Vše tak bude v rukou poděbradského jezdce, kterému se sice bude škrtat nejhorší bodový zisk, ale Kočiho může teoreticky přeskočit.
"Barumku jsme si parádně užili. Z Deutschlandu jsme byli pěkně rozjetí, avšak první den jsme se trochu potrápili s tlumiči. Auto se chovalo zvláštně, nebyli jsme schopni jet na uskákaném rychle. Když se ukázalo, že jde o problém s pravým zadním tlumičem, v poslední sobotní etapě zcela vypověděl službu. Ovšem mechanici Gekon racing opět odvedli skvělou práci, auto bylo do neděle stoprocentně nachystané, a tak jsme mohli zaútočit na špičku dvoukolek. Naší prioritou byl český mistrák, ale chtěli jsme se i porovnat s tovární konkurencí, která jezdí velmi rychle. Proto jsem byl rád, že jsme se v neděli dostali do čela a nakonec vyhráli s velkým náskokem. Barum rally jsem si maximálně užil a jsem rád, že spojení Styllex – Gekon dokonalo vítěznou sérii při letošních českých startech," řekl v cíli šťastný Martin Koči.
"Soutěž se nám moc líbila, byla výborně organizovaná, s velmi pěknými rychlostkami. Z mého pohledu se mi nejvíce líbila nová erzeta Kašava. Také já jsem si domácí závod moc užíval a jsem s výsledkem maximálně spokojený," doplnil jej Lukáš Kostka.
Citroën navíc ve Zlíně vybojoval i další dílčí prvenství. Bulharka Jekatěrina Stratieva totiž s Citroënem C2 R2 Max opanovala hodnocení Dámského poháru. Absolutně skončila 59.
SportovníListy.cz napsaly...
Triumf značky ŠKODA na Barum rally: Kopecký obhájil titul v českém mistrovství v rally
(ps, gekonracing.cz, SportovníListy.cz, foto: Zdeněk Sluka, gekonracing.cz)
Francouzské citroëny se ovšem ucházely i o vavříny v první desítce. Největším želízkem byl Francouz Bryan Bouffier za volantem Citroënu DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Při třetím letošním startu v ERC nezačal nejlépe, ale už po RZ4 postoupil na třetí příčku za Kopeckého a Lukjaňuka. A zde vydržel s novým spolujezdcem Gilbertem Dinim až do cíle první etapy, když na dotírajícího Kostku měl k dobru 7,9 vteřiny. Ve druhé etapě se projevila lepší Kostkova znalost trati, ale po RZ12 byl Bouffier zpět třetí. Do servisu ovšem „er pětka“ dojížděla jen na tři válce a vedení týmu rozhodlo vůz ze závodu stáhnout...
"Celá soutěž se jela v rychlém tempu, a ač jsem s Gilbertem jel poprvé, všechno fungovalo perfektně. Nějaký čas jsme ztratili na okruhu ve Slušovicích, kde před námi startující auto dostalo hodiny, museli jsme zastavit a zhasnul nám motor. Pak jsme si trochu situaci zkomplikovali se světly na Semetíně, ale třetí místo v polovině závodu bylo výtečné. V našich silách nebylo držet se vedoucí dvojice, ale o třetí místo jsme se dále statečně prali. Proto škoda našeho odstoupení," komentoval zlínský start Bryan Bouffier.
Smolně začala ve Zlíně druhá „er pětka“ Maďarů Dávida Botky a spolujezdce Petera Szelese. Na Slušovicích ztratili hodně času a začínali až ze šesté desítky. Do poloviny závodu se posunuli už na devatenáctou příčku, aby soutěž zakončili jen místo od bodované desítky (11.). Právě v poslední RZ Maják dosáhli nejlepšího času, když dojeli sedmí.
"Bohužel hned na slušovickém okruhu jsme trefili mostek a postihl nás defekt pravé přední pneumatiky. Pak jsme se občas nevyvarovali jezdeckých chyb, vše vyvrcholilo na RZ8 Hošťálková, kde jsme v obrovské rychlosti vyletěli na louku a klouzali tam stovku metrů. Tohle jsem nikdy nezažil, byla to hrozná krize. Závěr už byl v pohodě, a tak škoda předchozích ztrát, neboť jsme nemuseli odjíždět ze Zlína bez bodů," okomentoval zlínský start maďarský jezdec.
Nejlepšího výsledku tak dosáhla značka Citroën ve „dvoukolkách“. Martin Koči s Lukášem Kostkou absolvovali krátce po Německé rally další těžký závod. A po druhém místě v JWRC v Německu, si z Barum rally odvezli vítězné trofeje. V první polovině soutěže to ovšem na hladké prvenství vůbec nevypadalo, když otěže závodu držel tovární jezdec Opelu Ingram. Po devíti zkouškách chybělo Kočimu na vedoucí příčku necelých čtyřicet vteřin. Tuto ztrátu ovšem košický jezdec dokázal během úvodních dvou nedělních zkoušek – Kašava a Pindula – eliminovat a do konce závodu už před sebe nikoho nepustil. Koči s Kostkou si tak v předstihu zajistili český titul ve třídě 5, o celkovém vítězi „dvoukolek“ se definitivně rozhodne až na Rally Příbram, jejíž termín ovšem koliduje s dalším podnikem JWRC - Korsickou rally. Po Barum rally činí náskok Kočiho před Dunovským 14 bodů. Vše tak bude v rukou poděbradského jezdce, kterému se sice bude škrtat nejhorší bodový zisk, ale Kočiho může teoreticky přeskočit.
"Barumku jsme si parádně užili. Z Deutschlandu jsme byli pěkně rozjetí, avšak první den jsme se trochu potrápili s tlumiči. Auto se chovalo zvláštně, nebyli jsme schopni jet na uskákaném rychle. Když se ukázalo, že jde o problém s pravým zadním tlumičem, v poslední sobotní etapě zcela vypověděl službu. Ovšem mechanici Gekon racing opět odvedli skvělou práci, auto bylo do neděle stoprocentně nachystané, a tak jsme mohli zaútočit na špičku dvoukolek. Naší prioritou byl český mistrák, ale chtěli jsme se i porovnat s tovární konkurencí, která jezdí velmi rychle. Proto jsem byl rád, že jsme se v neděli dostali do čela a nakonec vyhráli s velkým náskokem. Barum rally jsem si maximálně užil a jsem rád, že spojení Styllex – Gekon dokonalo vítěznou sérii při letošních českých startech," řekl v cíli šťastný Martin Koči.
"Soutěž se nám moc líbila, byla výborně organizovaná, s velmi pěknými rychlostkami. Z mého pohledu se mi nejvíce líbila nová erzeta Kašava. Také já jsem si domácí závod moc užíval a jsem s výsledkem maximálně spokojený," doplnil jej Lukáš Kostka.
Citroën navíc ve Zlíně vybojoval i další dílčí prvenství. Bulharka Jekatěrina Stratieva totiž s Citroënem C2 R2 Max opanovala hodnocení Dámského poháru. Absolutně skončila 59.
SportovníListy.cz napsaly...
Triumf značky ŠKODA na Barum rally: Kopecký obhájil titul v českém mistrovství v rally
(ps, gekonracing.cz, SportovníListy.cz, foto: Zdeněk Sluka, gekonracing.cz)