V roce 1902 začal Curtiss vyrábět na přání zákazníků vlastní motocykly osazené lehkými jednoválcovými motory, které sám konstruoval. V roce 1903 uvedl na trh jako první americký výrobce motocykl s dvouválcovým vidlicovým motorem nazvaný „Hercules–Twin“. Koncem roku 1903 změnil název firmy, která pak nesla jeho jméno.
V roce 1904 začal vyrábět motory pro vzducholodě. V roce 1908 Curtiss vstoupil do Aerial Experiment Association (AEA), a Pioneering Research Group, kterou založil Alexander Graham Bell na Beinn Bhreagh v Novém Skotsku. Po pokusech s kluzáky pak v dubnu 1908 vzlétl první motorový letoun AEA nazvaný Aerodrome No.1, na jehož konstrukci i motoru se Curtiss podílel. Ještě téhož roku létal Aerodrome No.4 „Silver Dart“ s motorem Curtiss o výkonu 37 kW. V březnu roku 1909 pak Curtiss v Hammondsportu založil leteckou továrnu Curtiss Aeroplane and Motor Company, nyní součást Curtiss-Wright Corporation.
Ještě před I. světovou válkou bylo v Hammondsportu vyvinuto a sestrojeno značné množství typů letadel několika kategorií. Roku 1915 byla na základě značného množství oficiálních zakázek během tří měsíců ve městě Buffalo postavena rozlehlá letecká továrna. V roce 1917 byla označovaná za největší na světě. Do roku 1919 se v ní vyrobilo přes 5200 letounů, z nichž 3375 bylo cvičných řady JN.
Jeho společnost dodávala letadla pro US Army a námořnictvo. Jeho experimenty s hydroplány vedly k výraznému pokroku v konstrukci letadel pro námořní letectvo. Curtissovo civilní i vojenské letouny byly v USA nejpočetnější v období meziválečné éry a druhé světové války.