![[ title]](https://www.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_3a9e0253-22a4-40ff-997c-1b8bd09a56c3_2514569612c47c4206b6898f054cfde7_1add5b1c68a523f297fe4c1c05f0e5c6.jpg)
Tato cenná jubilea doplňují neméně zajímavá prvenství v automobilovém oboru v Čechách. Tak přivezl do Prahy první výrobky Fabrique National ď Armes de Geurre, s motorem umístěným vpředu a stojatými válci, dále první motorový člun, první nákladní automobil, který užívala pak firma Bejčkova na Smíchově, první automobil Renault, první automobilní parní stříkačku, vystavenou svého času na hasičské výstavě v Praze a konečně první automobil Ford, když měl plnou důvěru v tento výrobek. Automobil Ford se mu zdál dobrým výrobkem ve svém oboru, výrobkem, který má budoucnost. A v nadějích, které do Fordky kladl, se nezklamal, to dokázal další vývoj. Automobilka Fordova se stala největší továrnou toho druhu na světě.
Automobil Ford se stal nejrozšířenějším a také nejlacinějším motorovým vozidlem na světě. Výrobní metody geniálního Henryho Forda, muže to světového významu, se pak snažily jiné továrny automobilů sledovat a pak je napodobit.
Zpracováno podle časopisu SPORTSMAN z dubna 1924.