Populární reprezentant amerických Fordek u nás, Ing. J. Ženíšek slavil v roce 1923 tři významná jubilea. Prvé, 1893-1923, bylo jubileem 30 let jeho samostatnosti. Druhé 1897-1923 bylo čtvrtstoletí jeho působnosti v oboru automobilovém a konečně třetí, 1908-1923, znamená patnáct let jeho působnosti jako generálního zástupce firmy Ford Motor Co. v Detroitu v Americe.
Tato cenná jubilea doplňují neméně zajímavá prvenství v automobilovém oboru v Čechách. Tak přivezl do Prahy první výrobky Fabrique National ď Armes de Geurre, s motorem umístěným vpředu a stojatými válci, dále první motorový člun, první nákladní automobil, který užívala pak firma Bejčkova na Smíchově, první automobil Renault, první automobilní parní stříkačku, vystavenou svého času na hasičské výstavě v Praze a konečně první automobil Ford, když měl plnou důvěru v tento výrobek. Automobil Ford se mu zdál dobrým výrobkem ve svém oboru, výrobkem, který má budoucnost. A v nadějích, které do Fordky kladl, se nezklamal, to dokázal další vývoj. Automobilka Fordova se stala největší továrnou toho druhu na světě.
Automobil Ford se stal nejrozšířenějším a také nejlacinějším motorovým vozidlem na světě. Výrobní metody geniálního Henryho Forda, muže to světového významu, se pak snažily jiné továrny automobilů sledovat a pak je napodobit.
Zpracováno podle časopisu SPORTSMAN z dubna 1924.
Tato cenná jubilea doplňují neméně zajímavá prvenství v automobilovém oboru v Čechách. Tak přivezl do Prahy první výrobky Fabrique National ď Armes de Geurre, s motorem umístěným vpředu a stojatými válci, dále první motorový člun, první nákladní automobil, který užívala pak firma Bejčkova na Smíchově, první automobil Renault, první automobilní parní stříkačku, vystavenou svého času na hasičské výstavě v Praze a konečně první automobil Ford, když měl plnou důvěru v tento výrobek. Automobil Ford se mu zdál dobrým výrobkem ve svém oboru, výrobkem, který má budoucnost. A v nadějích, které do Fordky kladl, se nezklamal, to dokázal další vývoj. Automobilka Fordova se stala největší továrnou toho druhu na světě.
Automobil Ford se stal nejrozšířenějším a také nejlacinějším motorovým vozidlem na světě. Výrobní metody geniálního Henryho Forda, muže to světového významu, se pak snažily jiné továrny automobilů sledovat a pak je napodobit.
Zpracováno podle časopisu SPORTSMAN z dubna 1924.
(kp, sportovnilisty.cz,foto: arch)