„Angličané jsou na sebe přísní v práci i v odpočinku. Nemilují okázalý zevnějšek, dokud není propracován vnitřek. Jsou opatrní a pro nás často až nepochopitelně svědomití.
Když začali v Birminghamu vyráběti první motocykl BSA, jednalo se jim o spolehlivost a výkon. Dlouhá léta zdokonalovali konstrukci, motor, materiál a rám, a teprve když vynikly jeho přednosti a ukázalo se, že jeho výkon vyhovuje maximálnímu požadavku každého jezdce a každého terénu, věnovali se zdokonalování vnějšku a maličkostí, které zvyšují pohodlí jízdy. Stupnice postupu anglických konstruktérů motocyklů, vypadá asi takto:
Nejprve naprostou bezpečnost,
pak dokonalý výkon,
pak maximální vytrvalost,
velké pohodlí jezdce
a konečně též hezký zevnějšek.
Jen tak si můžeme vysvětlit, že při nezměněné vnější formě byly motocykly konstrukčně vždy moderní. Šikmý válec, který teprve letos se stal pro mnohé moderním, byl vyzkoušen již v roce 1927 a již tehdy zaveden v sériové výrobě jednoho modelu. Stejně automobilové mazání, dokonalá spojka, atd. Každý rok přinesl vždy nové a nové překvapení nového konstrukčního zdokonalení — ale zevnějšek zůstával stále zdánlivě nemoderní.
Ale co znamená sedlová nádrž na benzin proti bezpečnosti jezdce? — Co znamená barva laku rámu proti jeho odolnosti?
A tak teprve když přinesli konstruktéři poslední trumf své technické převahy nad ostatními — totiž lisovaný rám dvojitý a s páteří ve formě silné ocelové traversy — teprve pak se věnovali vnějšku.
Vypadalo to tak, jako by tím rámem chtěli říci: Jezdci! Zde máte rám, který nemůžete nikdy zlomit ani přerazit. Zde máte vyvrcholení dokonalé jistoty a bezpečnosti — tak jako jsme Vám před rokem podali vrchol konstruktivní dokonalosti motocyklu podle jeho síly a výkonu. A nyní, když je vše uvnitř motocyklu dobré, když se o tom přesvědčil celý stroj — nyní si trochu také zahýříme na jeho zevnějšku.
Letošní modely jsou tedy překvapením pro každého proto, že tentokráte prozrazují i svým zevnějškem, co je v nich skryto. Krásná chromovaná nádrž na benzin leskne se jako stříbro. Velký reflektor, široké blatníky a nová deska na přístroje, umístěná nad řidítky, tvoří tentokráte dokonalý rámec vnitřní síle a robustnosti.
Nízké sedlo, patentní seřizování brzd i usnadněné vyjímání zadního kola, dokonale krytý přední i zadní řetěz, široký blatník a dokonalé světlo jen zvýšily výkon a dokonalé pohodlí jezdce.
A letos přidružily se k těmto vnitřním zdokonalením nová, která jsou však zevnějším doplňkem. Nová deska na přístroje s ampérmetrem, měřičem rychlosti, hodinkami a s přepínačem pro světlo a s páčkami pro předstih a vzduch znamenají mnohem větší pohodlí a příjemnější řízení. Při tom dodává tato přístrojová deska novým modelům robustní vzhled, kterým se odliší od obyčejného stroje tak, jako dokonale vybavený americký automobil od lidového vozu.“