Cesta s Isostarem do Evropy skončila ve finále. Ještě pár dní do koncem listopadu měli její účastníci čas „doběhat“ (anebo jen donahrát přes facebook do aplikace) 250 km, s jejichž nabíráním začali na počátku října 2016. Nyní čekají, zda uspějí při losování o účast včetně nákladů na cestu na vybraném evropském maratonu v příští sezoně.
Jak hodnotí akci Martin Čáp marketingový manažer českého zastoupení francouzského výrobce doplňkové sportovní stravy?
Jak se vám líbí akce Běžte do Evropy?
"Určitě líbí, jedná se o naší zatím největší akci napříč celým evropským kontinentem."
Jaký má v Česku ohlas od běžců i od vašich partnerů, co sledujete?
"Reakce nás zatím velmi pozitivně překvapila a to jsme neinvestovali ani tolik do její propagace. Měli jsme již zkušenosti z loňského roku, kdy jsme organizovali něco podobného, ale jen ve spojitosti s největším maratonem Evropy v Paříži, kde jsme partnerem. Ale nyní dáváme možnost lidem zakusit nové běžecké zkušenosti a poznat nové destinace, které by třeba sami nenavštívili."
Máte informace z centrály, která země je nejaktivnější, sledujete nejpilnější běžce na facebooku?
"Nejaktivnější je zatím „domácí“ Francie. Ale v přepočtu účastníků na počet obyvatel dané země si Česko nevede vůbec špatně."
Neuvažovali jste o zařazení pražského maratonu, u nějž tvoří okolo 50% cizinci, do nabídky?
"Zatím ne. Princip spočívá v tom, že nabízíme pouze destinace, kde je Isostar partnerem maratonu nebo jen dodavatelem sportovní výživy a kde zástupce oficiálního distributora je schopen zajistit určitou úroveň hospitality pro výherce. Navíc pražský maraton by z našeho českého pohledu nebyl zrovna atraktivní pro případného českého výherce, kterému by mohl být vylosován. Jak ještě Isostar podporuje běžce, nebo spíš jak se objevuje v běžeckém prostředí? Isostar v běžeckém prostředí rozhodně není neznámou značkou. U nás v Česku jsme generálním partnerem seriálu charitativních závodů Běhu pro Světlušku kde se nám podařilo již více jak ztrojnásobit počet účastníků, ale podporujeme i celou řadu jiných běžeckých akcí.
Zvyšují podobné akce více zájem než plošná reklama?
"To lze těžko přesně změřit. Z našeho pohledu ano, jelikož oslovuje přímo cílovou skupinu a všichni účastníci se dostávají do kontaktu s produktem, ať už virtuálně nebo přímo na nějaké akci v rámci občerstvovací stanice. O který produkt pro běžce, nebo spíše mezi nimi, je aktuálně největší zájem."
Chystáte nějakou novinku, co byste doporučil?
"Nelze asi vypíchnout jeden produkt. Základ samozřejmě tvoří kvalitní pitný režim v podobě isotonických nápojů, které si běžci vybírají dle časové náročnosti a intenzity fyzické zátěže. K tomu využívají i doplňkovou stravu ve formě energetických gelů a tyčinek. Kdo má sklony ke křečím, tak mu jsme schopni nabídnout řešení v podobě protikřečových přípravků. Stejně tak nabízíme i účinnou regeneraci pomocí regeneračního nápoje spojujícího kvalitní proteiny a vitamíny. Pro extrémní vytrvalce máme i slanou řadu, která je novinkou letošního roku. Doporučuji vyzkoušet energetický koláč pečený v troubě pro doplnění zásob glykogenu před výkonem, nejlépe ke snídani, a jiné speciality."
Neuvažujete o tom vybavit programem Isostar dlouhodobě nějakého dalšího zajímavého běžce i v tuzemsku?
"Podporujeme spoustu běžců i triatletů, mezi stálice patří třeba Štefko running team."
Rozběhali se víc i vaši zaměstnanci, i když se nejspíš vlastní soutěže účastnit nesměji? Je pro ně taková akce také motivací?
"Snažíme se tak nějak celoročně se navzájem hecovat a porovnávat aplikace, kdo, co, kdy a jak naběhal, a to i na mezinárodní úrovni. Řada distributorů v zahraničí jsou bývalí nebo ještě i aktivní sportovci a dokonce i maratonci. Bývá to vždy legrace, jelikož ne s každým se dá porovnávat, někdy to může být i tak trochu demotivující. Na druhou stranu najdete zase spoustu těch, kteří běhají jen pro radost a pro překonání sama sebe a o to většinou hlavně jde."
Jaký jste vy sám běžec?
"Řekl bych, že velmi nahodilý. Mám dost často období, kdy pravidelně běhám kolem deseti kilometrů. Ale pokud mě vyřadí nějaké zranění či pracovní povinnosti, tak mám pak problém se vrátit do těch starých kolejí a trénovat zase pravidelně. Dost často běh supluji i cyklistikou, která se zdá být ohleduplnější na kolenní klouby."
Jak hodnotí akci Martin Čáp marketingový manažer českého zastoupení francouzského výrobce doplňkové sportovní stravy?
Jak se vám líbí akce Běžte do Evropy?
"Určitě líbí, jedná se o naší zatím největší akci napříč celým evropským kontinentem."
Jaký má v Česku ohlas od běžců i od vašich partnerů, co sledujete?
"Reakce nás zatím velmi pozitivně překvapila a to jsme neinvestovali ani tolik do její propagace. Měli jsme již zkušenosti z loňského roku, kdy jsme organizovali něco podobného, ale jen ve spojitosti s největším maratonem Evropy v Paříži, kde jsme partnerem. Ale nyní dáváme možnost lidem zakusit nové běžecké zkušenosti a poznat nové destinace, které by třeba sami nenavštívili."
Máte informace z centrály, která země je nejaktivnější, sledujete nejpilnější běžce na facebooku?
"Nejaktivnější je zatím „domácí“ Francie. Ale v přepočtu účastníků na počet obyvatel dané země si Česko nevede vůbec špatně."
Neuvažovali jste o zařazení pražského maratonu, u nějž tvoří okolo 50% cizinci, do nabídky?
"Zatím ne. Princip spočívá v tom, že nabízíme pouze destinace, kde je Isostar partnerem maratonu nebo jen dodavatelem sportovní výživy a kde zástupce oficiálního distributora je schopen zajistit určitou úroveň hospitality pro výherce. Navíc pražský maraton by z našeho českého pohledu nebyl zrovna atraktivní pro případného českého výherce, kterému by mohl být vylosován. Jak ještě Isostar podporuje běžce, nebo spíš jak se objevuje v běžeckém prostředí? Isostar v běžeckém prostředí rozhodně není neznámou značkou. U nás v Česku jsme generálním partnerem seriálu charitativních závodů Běhu pro Světlušku kde se nám podařilo již více jak ztrojnásobit počet účastníků, ale podporujeme i celou řadu jiných běžeckých akcí.
Zvyšují podobné akce více zájem než plošná reklama?
"To lze těžko přesně změřit. Z našeho pohledu ano, jelikož oslovuje přímo cílovou skupinu a všichni účastníci se dostávají do kontaktu s produktem, ať už virtuálně nebo přímo na nějaké akci v rámci občerstvovací stanice. O který produkt pro běžce, nebo spíše mezi nimi, je aktuálně největší zájem."
Chystáte nějakou novinku, co byste doporučil?
"Nelze asi vypíchnout jeden produkt. Základ samozřejmě tvoří kvalitní pitný režim v podobě isotonických nápojů, které si běžci vybírají dle časové náročnosti a intenzity fyzické zátěže. K tomu využívají i doplňkovou stravu ve formě energetických gelů a tyčinek. Kdo má sklony ke křečím, tak mu jsme schopni nabídnout řešení v podobě protikřečových přípravků. Stejně tak nabízíme i účinnou regeneraci pomocí regeneračního nápoje spojujícího kvalitní proteiny a vitamíny. Pro extrémní vytrvalce máme i slanou řadu, která je novinkou letošního roku. Doporučuji vyzkoušet energetický koláč pečený v troubě pro doplnění zásob glykogenu před výkonem, nejlépe ke snídani, a jiné speciality."
Neuvažujete o tom vybavit programem Isostar dlouhodobě nějakého dalšího zajímavého běžce i v tuzemsku?
"Podporujeme spoustu běžců i triatletů, mezi stálice patří třeba Štefko running team."
Rozběhali se víc i vaši zaměstnanci, i když se nejspíš vlastní soutěže účastnit nesměji? Je pro ně taková akce také motivací?
"Snažíme se tak nějak celoročně se navzájem hecovat a porovnávat aplikace, kdo, co, kdy a jak naběhal, a to i na mezinárodní úrovni. Řada distributorů v zahraničí jsou bývalí nebo ještě i aktivní sportovci a dokonce i maratonci. Bývá to vždy legrace, jelikož ne s každým se dá porovnávat, někdy to může být i tak trochu demotivující. Na druhou stranu najdete zase spoustu těch, kteří běhají jen pro radost a pro překonání sama sebe a o to většinou hlavně jde."
Jaký jste vy sám běžec?
"Řekl bych, že velmi nahodilý. Mám dost často období, kdy pravidelně běhám kolem deseti kilometrů. Ale pokud mě vyřadí nějaké zranění či pracovní povinnosti, tak mám pak problém se vrátit do těch starých kolejí a trénovat zase pravidelně. Dost často běh supluji i cyklistikou, která se zdá být ohleduplnější na kolenní klouby."
(ps, Tomáš Nohejl, SportovníListy.cz, foto: TONO Agency)