Během letní přestávky se pracovalo na drobných změnách v technickém vybavení návěsu, ladil se exteriér i interiér.
"Po vyhodnocení předchozí sezóny došlo ke změně uložení lyží. Úprava uspořádání držáků na lyže vytvořila prostor pro umístění dalších 40 párů lyží a umožní rychlejší manipulaci při jejich mazání a testování," prozradil, k jakým došlo změnám Ondřej Rybář, sportovní ředitel Českého biatlonu. Venkovní přístupové schody byly doplněny o variabilní posuny, které umožní jejich stabilizaci na nerovném terénu.
Profesionálové pro profesionály
Český biatlonový kamion je v Evropě jedním z mála, za jehož volant usedá profesionální řidič.
"Logistika v biatlonu neznamená jen řídit kamion. Jsou s ní spojené například jízdy trajektem, celní odbavení, vyřizování povolení vjezdu do obtížně dostupných oblastí. Díky tomu, že tuto část agendy zajišťujeme my, se může tým lépe soustředit na závody," připomenul ředitel společnosti DB Schenker a fanoušek českého biatlonu Tomáš Holomoucký.
Podporu týmu i tentokrát nabídne dvojice zkušených řidičů Martin Žák a Jiří Smolík.
"Nejvíc mě baví právě to, že jezdíme do míst, kam běžně kamiony nejezdí. Rád jezdím na sněhu a díky speciálním M+S pneumatikám do severských a horských podmínek se nemusím bát, že zůstaneme někde viset," řekl jeden z řidičů Martin Žák.
Oba řidiči se v místě závodu snaží přispět k týmovému úspěchu humorem, dobrou náladou i pomocnou rukou. Samotný kamion se stal neodmyslitelnou součástí realizačního týmu, a tak se není co divit, že se právě v něm budou natáčet krátká videa „Křeslo pro hosta“, které budou moci sledovat fanoušci na Facebooku Českého biatlonu.
Speciální vybavení pro extrémní podmínky
Speciální návěs na cestě mezi zastávkami Světového poháru pojme tuny materiálu a zároveň ho lze díky speciálním výsuvným nohám dokonale ukotvit na nezpevněném povrchu v areálech Světového poháru.
Návěs olepený obrázky hvězd českého biatlonu potáhne jeden z nejvýkonnějších tahačů Volvo 500 splňující emisní normu EURO 6. Standardní podvozek s velkými koly umožňuje jízdu při zhoršených povětrnostních a sněhových podmínkách v horách, navíc Volvo nebylo vybráno náhodou. Je vysoce spolehlivé a má široké pokrytí servisů ve Skandinávii a celé Evropě.
Směr jízdy? Nejprve na jih, na Vánoce doma, na sever až v březnu 2019
Biatlonový kamion ujede na cestě po závodech Světového poháru a Mistrovství světa na deset tisíc kilometrů. Letos ho čekají závody ve Slovinsku a v Rakousku. Těsně před Vánocemi se závody pojedou v Novém Městě na Moravě, v lednu v Německu a Itálii, pak se kamion vrátí opět domů do Jablonce nad Nisou, kde má v tréninkovém středisku SKP svoji základnu. Začátkem března pak kamion zamíří do Švédska na Mistrovství světa a následně zakončí sezonu na finále Světového poháru v norském Holmenkollenu.
Sezona Světového poháru v biatlonu 2018/2019
I. díl SP – Pokljuka, Slovinsko, 30. 11. – 9. 12. 2018
II. díl SP – Hochfilzen, Rakousko, 10. – 16. 12. 2018
III. díl SP – Nové Město, ČR, 17. – 23. 12. 2018
IV. díl SP – Oberhof, Německo 7. – 13. 1. 2019
V. díl SP – Ruhpolding, Německo 14. – 20. 1. 2019
VI. díl SP – Antholz, Itálie, 21. – 27. 1. 2019
VII. a VIII. díl SP – Kanada a USA (bez účasti kamionu)
Mistrovství světa – Öestersund, Švédsko 7. – 17. 3. 2019
IX. díl SP – Holmenkollen Oslo, Norsko 18. – 24. 3. 2019