I letos křižují Krkonošské cyklobusy nejvyšší české hory od západu na východ a z východu na západ. Výrazně vylepšují a obohacují dopravní obslužnost v regionu nejvyšších českých hor. Zahájení linek proběhlo už 28. května 2016. Provoz bude ukončen 29. září 2016.
Pětadvacet kol v jednom přívěsu
Autobusy tří dopravců jsou vybaveny vleky, které umožní naložit do každého minimálně 25 jízdních kol. Cyklobusy přepravují i elektrokola bez baterie. Elektrokolo s baterií je těžké a nelze dobře upevnit ve stojanu na kola, proto je nutné před jízdou baterii vyndat do příručního zavazadla.
Zajímavosti cyklopřepravy
Největší nárůst cestujících byl v loňském roce zaznamenán na lince z Hradce Králové do Vrchlabí. Největší zájem cyklistů je o trasy: z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna a na Špindlerovu boudu, z Trutnova na Pomezní boudy. Obě linky jsou při ranních spojích naplněny, ale zpáteční spoje jezdí téměř prázdné. Největší poptávka po veřejné dopravě cyklobusem je středa a sobota. Nejslabším dnem je neděle.
Změny v jízdních řádech
Benecko – od 13. června 2016, z důvodů objížďky přes Mrklov, budou mít cyklobusy zpoždění. Na zastávce Hotel Kubát budou zastavovat pouze cestou z Benecka. Z důvodu rekonstrukce silnice ve Dvoře Králové se ruší zastávka ZOO. Linka Hradec Králové – Vrchlabí – cyklobus jede i o svátcích 5. - 6. července 2016 a 28. září 2016.
Financování veřejné dopravy
Provoz Krkonošských cyklobusů je dotován Libereckým i Královéhradeckým krajem. Spoje jsou zařazeny do dopravní obslužnosti s příspěvkem Krkonoš - svazku měst a obcí.
Bližší informace
Získáte je zde ..., kde jsou zveřejněny jízdní řády. Časy odjezdů a příjezdů jednotlivých linek jsou vyvěšeny na jednotlivých autobusových zastávkách. Tištěné propagační letáky - „jízdní řád do kapsy“ - získáte ve spolupracujících krkonošských informačních centrech.