Při Tipsport Golf Masters se nejlepší golfistky utkají už počtvrté na hřišti Golf Parku Plzeň – Dýšina, na tři kola tentokrát od pátku 17. června do neděle 19. června 2016, a to o celkovou dotaci 250 000 eur. Sázková kancelář Tipsport, která se stala titulárním partnerem turnaje loni, prodloužila smlouvu o další tři roky.
SportovniListy.cz byly na místě děje ...
„Zajímá nás česká stopa, kterou představuje Klára Spilková a další domácí hráčky, návaznost olympijských her, kam se golf vrací po 112 letech, a také jsme byli spokojeni s loňským ročníkem, sledovaností, ohlasy i zájmem sázkařů,“ řekl Lubomír Ježek, mluvčí Tipsport, a.s.
Právě nejlepší česká profesionálka Klára Spilková, momentálně na 42. místě redukovaného světového žebříčku pro olympijskou kvalifikaci 60 golfistek, má šanci na Dýšině stvrdit svou nominaci pro Rio de Janeiro.
„To je také důvod, proč se Klára Spilková letos stala tváří turnaje, odkud bychom ji chtěli vyslat na úspěšnou misi do Ria,“ uvedl promotér turnaje Robert Klotz. Golfové nominace pro olympijské hry se uzavírají 11. července 2016, ale do té doby se po Tipsport Golf Masters už žádný turnaj na Ladies European Tour konat nebude.
Startovat na Dýšině bude celkem 132 golfistek a mezi nimi díky pozvání promotéra šestnáct, které by se jinak do soutěže nedostaly. Šest těchto míst budou mít vyhrazeny amatérské hráčky, jež nominuje Česká golfová federace.
„Očekáváme, že to budou především ty, kterým se nyní daří v zámoří na amerických univerzitách, například Karolína Vlčková a Kateřina Vlašínová,“ uvedl sportovní ředitel České golfové federace Luboš Klikar.
Momentálně je už na Dýšinu přihlášena prakticky celá elita Ladies European Tour, včetně obhájkyně titulu, Angličanky Hannah Burke.
Od úterý 8. března 2016 jsou v předprodeji sítě TicketPro vstupenky včetně rodinných, ceny se oproti loňsku nezměnily. Platí zároveň na dopravu vlakem zdarma z Prahy na Dýšinu a nově také pro městskou hromadnou dopravu v Plzni.
Druhé a třetí kolo bude v přímých přenosech vysílat Česká televize. Loni zásluhou televizních sítích vidělo turnaj celkem 450 milionů domácností ve 102 zemích světa. Efektivita této reklamy pro Českou republiku byla vyhodnocena jako třetí nejúspěšnější v segmentu sportovního vysílání po Rallye Dakar a MS motocyklů.
Hřiště na Dýšině bude znovu připraveno díky greenkeeperské společnosti Engelmann, novinkou je vylepšené zavlažování.
„Po loňském horkém létě nám zima naopak přála, také pokud šlo o potřebné srážky,“ řekla ředitelka dýšinského areálu Martina Tvarůžková.