Nejen cyklističtí fanoušci hltali uplynulé tři týdny nádhernou podívanou v podobě nejslavnějšího závodu světa Tour de France. Fantastická bitva dvou velikánů, které od sebe po dvou týdnech dělilo nicotných 10 vteřin, aby po dalších dvou etapách to bylo již téměř 8 minut. Nádherné souboje, osobní příběhy kolorované úchvatnou přírodou, co víc si může fanoušek ještě přát. Přesto je příští ročník ve velkém ohrožení. Občanští aktivisté nutí pořadatele k použití ekologických doprovodných vozidel na alternativní pohon. Problém je, že v současnosti není na trhu vůz, který by dokázal dojet do cíle etap, aniž by musel dobíjet baterky nebo čerpat vodík. Reálně tedy hrozí, že pod největšími kopci nastane nucená technická přestávka, aby doprovodná vozidla doplnila své zásoby a mohlo se pokračovat. Jediný, s kým by neměl být problém, je fenomén letošní Tour Jonas Vingegaard, který dokáže i v nejstrmějších kopcích jet tempo, při kterém hrozivě nestoupá vybíjení baterky v doprovodném vozidle. Jako o alternativní variantě hovoří pořadatelé o možném přesedání do připravených sajdkár s přídavným vozíkem, na kterém bude náhradní kolo. Jednalo by se o speciální motorky s přídavnými baterkami, které vydrží pomalou jízdu v náročných podmínkách a mechanici z nich budou moci provádět servis kol pro cyklisty.
Nucený výprodej na Spartě
Nucený výprodej na Spartě
Alois Hadamczik se stává naším šéfredaktorem
Místo Síně slávy bude Mauzoleum
Hokejisté představili posily pro mistrovství světa
Říká se, že kuriózní neověřené informace, jaká je i ta, co jste si
přečetli, vydavatelé novin dříve opatřovali latinskou zkratkou N.T. (Non
testatum) – neověřeno. Fonetická podoba zkratky "enté" se zvukově
podobá německému die Ente, česky tedy kachna. Nu a tak Kachna na
neděli.
(kp,sportovnilisty.cz,foto:mp)