Český inženýr, průkopník české aviatiky, nejznámější z prvních českých leteckých konstruktérů a pilotů.
Kašpar si Blériotově továrně zakoupil v roce 1910 aeroplán typ č. XI, výrobní číslo 76, do něhož pak v Pardubicích zamontoval rovněž v Paříži zakoupený motor Anzani. S tímto letadlem pak 12. dubna provedl dva velké skoky do vzduchu a 16. dubna 1910 jako první Čech skutečně vzlétl, kdy proletěl dráhu 2 km ve výši 20-25 metrů.
Naše fotografie jsou z dalšího úspěšného letu 28. dubna 1910. Fotografie provedl Deylův fotografický ateliér v Pardubicích.
Kašpar si Blériotově továrně zakoupil v roce 1910 aeroplán typ č. XI, výrobní číslo 76, do něhož pak v Pardubicích zamontoval rovněž v Paříži zakoupený motor Anzani. S tímto letadlem pak 12. dubna provedl dva velké skoky do vzduchu a 16. dubna 1910 jako první Čech skutečně vzlétl, kdy proletěl dráhu 2 km ve výši 20-25 metrů.
Naše fotografie jsou z dalšího úspěšného letu 28. dubna 1910. Fotografie provedl Deylův fotografický ateliér v Pardubicích.
(kp,sportovnilisty.cz,foto:arch.)