Seriál závodů mistrovství světa vozů formule 1 poutá ročně pozornost miliónů fanoušků automobilového sportu. Jejich neméně oblíbeným předchůdcem byly ve dvacátých a třicátých letech 20. století mezinárodní závody kategorie Grand Prix, které se jezdily na několika věhlasných tratích v Evropě.
Mezi nimi figurovala i závodní dráha AVUS v Berlíně, trať, která se ve své době stala synonymem motoristického závodního, především pak automobilového sportu. Dne 22. května roku 1932 hostila i mladého závodníka Jiřího Kristiána Lobkowicze, příslušníka českého šlechtického rodu. Stala se mu osudnou a smrtí na závodišti skončila jedna slibně se vyvíjející závodnická kariéra.
J. K. Lobkowicz ve společnosti okouzloval svým vzhledem, na svou dobu impozantní 183 centimetrů vysokou postavou. Do historie se zapsal hlavně úspěchy za volantem závodních strojů značky Bugatti, včetně absolutního čtvrtého místa v závodě Grand Prix. Ale také právě svou předčasnou smrtí na německém okruhu AVUS v třísetkoňovém Bugatti typu 54 se záludnými jízdními vlastnostmi.
Mezi nimi figurovala i závodní dráha AVUS v Berlíně, trať, která se ve své době stala synonymem motoristického závodního, především pak automobilového sportu. Dne 22. května roku 1932 hostila i mladého závodníka Jiřího Kristiána Lobkowicze, příslušníka českého šlechtického rodu. Stala se mu osudnou a smrtí na závodišti skončila jedna slibně se vyvíjející závodnická kariéra.
J. K. Lobkowicz ve společnosti okouzloval svým vzhledem, na svou dobu impozantní 183 centimetrů vysokou postavou. Do historie se zapsal hlavně úspěchy za volantem závodních strojů značky Bugatti, včetně absolutního čtvrtého místa v závodě Grand Prix. Ale také právě svou předčasnou smrtí na německém okruhu AVUS v třísetkoňovém Bugatti typu 54 se záludnými jízdními vlastnostmi.
(kp,sportovnilisty.cz,foto:arch.)