Tvrdá zkušenost větrem ošlehaného jachtaře Milana Koláčka z Normandie


Letošní premiéra Milana Koláčka ve třídě Figaro je více než tvrdá. Závod Solo Normandie odstartoval v poledne. Po konzultaci s meteorology se vedení závodu rozhodlo pro změnu trasy. Vítr však v noci v den závodu sílil, dále od pobřeží až k 80 km/h. Ve vysokých vlnách a hustém provozu bylo příliš nebezpečné, nechat sólové jachtaře křižovat kanál La Manche.

35 hodin bez spánku


Nová trasa se sice vyhýbala  vodám s rušným provozem, ale na druhé straně je velmi členitá a pluje se v oblastech plných mělčin a útesů. To znamenalo  jediné. Po celou dobu závodu nebyla  ani chvíle na odpočinek.

Úspěch mezi profesionály

V prvním závodu sezóny je otázkou, kde je pro Milana hranice úspěchu. Figaro je profesionální třída, ve které většina závodníků již závodí mnoho let. Všichni jsou na tom lépe, co se týče rozpočtu, než náš reprezentant. Proto je možné říci, že umístění v první polovině startovního pole, tedy do 12. místa, je pro Milana mimořádný úspěch. Navíc se starými plachtami…

Startovač

Aby se rozdíl v materiálu mezi Milanem a jeho konkurenty zmenšil, běží nyní na Startovači kampaň, která si dala za cíl, získat na sadu plachet 300 000 Kč. Tato částka sice na celou sadu plachet nestačí, ale jachtař  věří, že se podaří cílovou částku přesáhnout.



Loď, na které se jede
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design  Marc Lombard
Délka    10,15 m
Šířka      3,43 m
Ponor   2,10 m
Výška stěžně     15,7 m
Výtlak   3050 kg
Balast    1100 kg
Vodní balast       2 x 220 l
Plocha hlavní plachty     38 m2
Plocha geny       30 m2
Plocha spinakeru             85 m2

(ps podle tiskové zprávy, SportovníListy.cz, foto: vlastní jachtaře)