Potvrzuje to dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R 5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem. „Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R 5 navazovat, “ říká šéf ŠKODA Motorsport u Michal Hrabánek.
„O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“ To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti v Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R 5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R 5 jím v budoucnu bude také. Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní,“ řekl Baumschlager.
Zájemci o žhavou novinku Fabia R 5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know how a dlouhodobě z toho profitovat , “ dodal Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R 5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci. Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol , který je v souladu s předpisy FIA vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000.
Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 230 kg. Baumschlager: „Fabia R 5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“