Zákaznický program ŠKODA Motorsport bude po úspěších s vozem Fabia Super 2000 pokračovat i s novým speciálem Fabia R 5. "Zájem o nový soutěžní vůz této značky je ve světě rally již nyní obrovský," konstatuje se ve zprávě, kterou druhý březnový pátek vydala Škoda auto.
Potvrzuje to dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R 5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem. „Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R 5 navazovat, “ říká šéf ŠKODA Motorsport u Michal Hrabánek.
„O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“ To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti v Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R 5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R 5 jím v budoucnu bude také. Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní,“ řekl Baumschlager.
Zájemci o žhavou novinku Fabia R 5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know how a dlouhodobě z toho profitovat , “ dodal Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R 5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci. Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol , který je v souladu s předpisy FIA vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000.
Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 230 kg. Baumschlager: „Fabia R 5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“
Potvrzuje to dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R 5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem. „Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R 5 navazovat, “ říká šéf ŠKODA Motorsport u Michal Hrabánek.
„O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“ To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti v Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R 5.
„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R 5 jím v budoucnu bude také. Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní,“ řekl Baumschlager.
Zájemci o žhavou novinku Fabia R 5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know how a dlouhodobě z toho profitovat , “ dodal Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R 5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci. Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol , který je v souladu s předpisy FIA vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000.
Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 230 kg. Baumschlager: „Fabia R 5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“
(ps, Sportovnilisty.cz, Foto: Škoda auto)